مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت یادآور شد: عزت‌الله انتظامی در سال ۱۳۹۰ اسامی هنرمندانی که مشکلات معیشتی و درمانی داشتند را همیشه به همراه داشت و هرجایی که مسئول و مدیر فرهنگی را ملاقات می‌کرد، این لیست را به او می‌داد و درخواست کمک برای آن ها می‌کرد.

چارسو پرس: شب گذشته ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ و به بهانه سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی مراسم یادبود و بزرگداشت این هنرمند فقید سینما ، تئاتر و تلویزیون با حضور سیدعباس عظیمی –مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ، شکرخدا گودرزی –رئیس خانه موزه عزت‌الله انتظامی ، فلور انتظامی –همسر عزت‌الله انتظامی و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت ، خانه موزه عزت‌الله انتظامی و شهرداری منطقه ۱ تهران برگزار شد.

محمدتقی شاهرخ ،اسحاق خانزادی ، محمدعلی ساربان ، محبوب عارفی ، حمید انگجی ، داریوش مودبیان ، کیوان ساکت ، گوهر خیراندیش ، عزت‌الله رمضانی‌فر ، محسن کوهستانی و صدیق تعریف هنرمندان پیشکسوت حاضر در این مراسم بودند.

سید عباس عظیمی در سخنانی گفت: خوشحالم این اتفاق خوش آیند رخ داده است و ما امروز به بهانه سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی گرد هم جمع شدیم و یاد او را گرامی می‌داریم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سرپرست برج آزادی ادامه داد: امشب بنده بیشتر می‌خواهم، درباره مسائل اجتماعی که استاد دغدغه آن‌ها را داشتند، صحبت بکنم.

عظیمی اضافه کرد: استاد انتظامی در سال ۱۳۹۰ اسامی هنرمندانی که مشکلات معیشتی و درمانی داشتند را همیشه به همراه داشت و هرجایی که مسئول و مدیر فرهنگی را ملاقات می‌کرد، این لیست را به او می‌داد و درخواست کمک برای آن ها می‌کرد .

وی افزود: همان لیست باعث ارتباط دوستی بنده با آقای انتظامی شد به این صورت که استاد این لیست را در جایی به آقای حمید شاه‌آبادی – معان اسبق هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – تحویل داد و آقای شاه‌آبادی هم مسئولیت پیگری را بر عهده من گذاشت.

عظیمی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به راه‌اندازی موسسه یادآور شد: زمانی که مسئولیت موسسه هنرمندان پیشکسوت به من محول شد، ترس بزرگی داشتم بخاطر اینکه آن زمان موسسه به جز یک برگ کاغذ هیچ چیز دیگری نبود. اما استاد انتظامی با من تماس گرفت و گفت این همان چیزی است که من سال‌هاست دنبالش هستم .

او اضافه کرد : همین صحبت استاد انتظامی باعث امیدواری و تشویق من شد تا با جدیت بیشتری دنبال گسترش موسسه باشم . علی‌رغم آنکه استاد به دلایل مختلف کمتر در مراسم یا اماکن حضور پیدا می‌کرد ،ولی چندین مرتبه با حضور در موسسه هنرمندان پیشکسوت و برگزاری نشست‌های خبری و حتی دیدار صمیمانه با همکاران موسسه تلاش کرد تا نظر و حمایت مقامات و مسئولین را به این موسسه جلب کند.

همچنین حضورهای استاد در موسسه باعث اعتمادسازی سایر هنرمندان پیشکسوت از جمله زنده‌یادها: داود رشیدی ، محمدعلی کشاورز ، جمشید مشایخی و استادان : علی نصیریان ، داریوش ارجمند و بسیاری دیگر از این فرهیختگان برای حمایت از این موسسه شد.

در ادامه این مراسم علی دهکردی – نایب رئیس انجمن بازیگران ، عزت‌اله رمضانی‌فر ، داریوش مودبیان و امیرشهاب رضویان سخنرانی و خاطراتی را از استاد عزت‌الله انتظامی گفتند.

همچنین کیوان ساکت دقایقی با تکنوازی سه‌تار ، این برنامه را همراهی کرد.

درپایان کیک تولد عزت‌الله انتظامی توسط فلور انتظامی – همسر او بریده شد.