دست‌اندرکاران جدید گروه هنر و تجربه لوگوی تازه‌ای را برای این گروه سینمایی طراحی کردند.

چارسو پرس: اسفندماه سال گذشته بود که محمد خزاعی - رییس سازمان سینمایی - اعلام کرد: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از این پس به عنوان متولی بخش هنر و تجربه معرفی می‌شود و مرکز گسترش از این پس مدیریت، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های این حوزه و همچنین، وظیفه حمایت و کمک به چرخه اکران فیلم‌های هنری و تجربی را بر عهده خواهد داشت.

او تاکید کرده بود: در فصل جدید حمایت از اکران آثار هنری و تجربی، در کنار مؤسسه هنر و تجربه ایرانیان، کلیه مؤسسات و دفاتر پخش و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند هم می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند و هیچ مجموعه‌ای به صورت انحصاری در این زمینه فعالیت نخواهد داشت.

یک روز پس از اعلام این تصمیم، موسسه هنروتجربه از همراهی هنرمندان در این هشت سال قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک بار دیگر در خدمت سینمای ایران باشد.

تعطیلی این موسسه با واکنش‌هایی همراه بود و چند روز بعد محمد حمیدی مقدم - مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی - با اشاره به اینکه از سال 1392 اکران فیلم‌های هنری و تجربی در موسسه سینمایی هنر و تجربه ایرانیان، آغاز شده و طرح و ایده آن متعلق به سازمان سینمایی بوده و موسسه سینمایی هنر و تجربه ایرانیان فقط مجری بوده است، گفت:‌ «هنر و تجربه» حفظ و بیشتر حمایت خواهد شد، واژه «هنر و تجربه» سرمایه سازمان سینمایی است و به کشف استعدادهای بسیاری منجر شده، پس مهم است که حفظ و حراست شود. آنچه نباید لطمه بخورد، تداوم نمایش این فیلم‌ها برای مخاطبان است.

حالا پس از چند ماه واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، اعلام کرده که با توجه به آغاز دوره تازه فعالیت گروه سینمایی «هنر و تجربه» از نامواره (لوگو) و هویت بصری این گروه که توسط رضا عابدینی مدیر هنری و گرافیست سرشناس طراحی شده است، رونمایی می‌شود.

همچنین گفته شده که نمایش‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» به زودی و با اعلام جدول نمایش در سینماهای منتخب این گروه آغاز خواهد شد.