رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه مخاطبان سینما در کشور ما تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت هستند، گفت: مشکل اساسی صنعت سینما در کشور ما کمبود مخاطب است.

چارسو پرس: محمد خزاعی در نشست شورای اداری دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه با تایید برخی مشکلات در سینما گفت: در حوزه سینما با مشکلات اساسی مواجه هستیم، اما باید به این نکته توجه داشت که امکان اجرایی شدن درخواست ها در سطح استان تا چه حدی مقدور است‌.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام و هم‌افزایی مسئولان استان کرمانشاه در این حوزه، اظهار کرد: مخاطبان سینما در کل کشور ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت را تشکیل می دهند که معادل ۷ تا ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود.

خزاعی، مشکل اساسی صنعت سینمای کشور را کمبود مخاطب عنوان کرد و گفت: اگر همه سالن ها و مجتمع های فرهنگی را مجهز کنیم باید به این مسئله نیز توجه شود که در جذب مخاطب و رونق سینماها چگونه می توان اثرگذار بود.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: مردم از حضور در دستگاه های دولتی برای دیدن فیلم پرهیز می کنند و اقبال آن ها به سینماهای خصوصی است.

وی با اشاره به کمیت مخاطبان سینما افزود: در حال حاضر بنابر دلایل مختلف ۸۰ درصد خانواده های مذهبی و انقلابی ما به سینما نمی روند، مگر اینکه آثاری مانند موقعیت مهدی یا بدون قرار قبلی بر روی پرده باشد.

رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر چاره اندیشی در خصوص جذب مخاطبان و رونق بخشیدن به سالن های سینما، تصریح کرد: یادمان باشد مخاطب دوست دارد مضامین و مفاهیم دلخواه خود را در یک سالن مدرن تماشا کند.

وی ادامه داد: اگر ۴ سالن سینمایی مدرن در استان کرمانشاه داشته باشید استقبال مخاطب خیلی بیشتر خواهد بود، چرا که تجربه مشابه در استان های دیگر نشان داده است با ورود بخش خصوصی و احداث سالن های سینمایی مجهز و به روز، فضای مخاطبان نیز متحول می شود.

وی با بیان اینکه تولید محتوای هدفمند و موثر و تربیت نیروی انسانی مسئله ای بسیار اساسی است، گفت: مجهز کردن سالن سینما صرفا این نیست که ما پرده سینماها را افزایش دهیم، چرا که باید بخش خصوصی وارد کار شود. سینماسازی به مثابه صنعت نیز باید با زنجیره اقتصاد جامعه و درآمدزایی پیوند داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور ما با جمعیت ۸۰ میلیونی تنها ۶۰۰ سالن سینما دارد، گفت: ایجاد سالن سینمایی در همه شهرستان‌های دارای ۵۰ هزار جمعیت از برنامه های سازمان سینمایی در چهار سال آینده است. این در حالی است که براساس ارزیابی های صورت گرفته ۲۵۵ شهرستان فاقد سالن سینما هستند.

خزاعی یادآور شد: از لحاظ زیرساختی در حوزه سینما خیلی عقب هستیم و بر این قضیه واقفیم که سالن های استاندارد باعث جذب مخاطب خواهند شد.

وی استان کرمانشاه را جزو نهمین استان دارای بیشترین مخاطب سینما در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: مردم کرمانشاه علاقه‌مند به دیدن فیلم هستند و با ورود بخش خصوصی و احداث سینماهای مدرن کرمانشاه جزو استان های پرمخاطب قرار می گیرد .

وی گفت: درحال حاضر بیش از ۷۰ درصد فروش سینما در چند شهر بزرگ برخوردار از سینماهای مدرن است و سایر شهرستان ها ۳۰ درصد مخاطبین سینما را به خود اختصاص می دهند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینما از سبد خانواده ها حذف شده است، تأکید کرد: تولید محتوای مناسب مسئله بسیار اساسی است که از نان شب برای ما واجب تر است. حتی با پیدایش تکنولوژی های جدید، تولید محتوا و نیروی انسانی بازهم در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد و همه ما درگیر آن هستیم.