رضا کیانیان این روزها علاوه بر تمرین‌های معمول تئاتر، مشغول تمرین سوارکاری برای بازی در نمایش «عرق خورشید،‌ اشک ماه» کار جدید آتیلا پسیانی است.

پایگاه خبری تئاتر:  قرار است رضا کیانیان حدود 20 دقیقه در نمایش آتیلا پسیانی سوار بر اسبی به نام «شب‌خیز» که یک اسب نر است، بازی کند. در واقع این اسب که سن آن حدود هشت ‌، 9 سال است، بیست و دومین بازیگر نمایش «عرق خورشید،‌ اشک ماه» است.

 گروه اجرایی این نمایش مدتی جست وجو کردند تا بتوانند اسبی پیدا کنند که از صحنه و تماشاگر نترسد و حالا اسب «شب‌خیز» برای این منظور انتخاب شده است.

قرار است این اسب در طول مدت اجرای این نمایش، در مکانی خارج از مجموعه تئاتر شهر اما نزدیک به این مجموعه نگهداری شود. ضمن اینکه این اسب برای رفتن روی صحنه‌ی تالار اصلی تئاتر شهر از در جانبی این تالار به این مجموعه وارد خواهد شد.

مدت زمان حضور«شب‌خیز» حول و حوش 20 دقیقه است و در 4-5 صحنه نمایش حضور دارد.

نمایش «عرق خورشید،‌ اشک ماه» نوشته محمد چرم‌شیر و کار آتیلا پسیانی از هفته دوم مهرماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

رضا کیانیان ‌، علیرضا خمسه‌ و خسرو پسیانی‌ بازیگران اصلی این نمایش هستند که در کنار آنها حدود 20 بازیگر کودک به ایفای نقش می‌پردازند و با پیوستن اسبی به نام «شب‌خیز»، گروه بازیگران این نمایش کامل شده است.

این نمایش که متن آن با نگاهی به نمایشنامه «یغمای باشکوه خورشید» نوشته پیتر شیفر نوشته شده است، درباره حمله اسپانیایی‌ها به پرو است.