مدیر گروه کارشناسی ارشد تئاترعروسکی دانشگاه تهران گفت: از سال 89 گرایش تئاتر عروسکی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تهران تاسیس شده و به زودی اولین گروه از تحصیل‌کردگان این گرایش از دانشگاه تهران فارغ التحصیل می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: او افزود: پیش‌تر در مقطع فوق لیسانس گرایش‌های بازیگری،‌ کارگردانی‌، ادبیات نمایشی‌، طراحی صحنه وجود داشت و تقریبا هشت سالی تلاش شد تا مجوز رشته تئاترعروسکی هم در دانشگاه تهران گرفته شود که بالاخره این اتفاق در سال 89 رخ داد و دانشگاه تهران اولین ورودی تئاترعروسکی در مقطع فوق لیسانس را در این سال پذیرفت.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: ما امیدواریم با تاسیس این رشته به لحاظ پژوهشی به نمایش عروسکی کمک شود.اگرچه ممکن است شرایط اجرا برای تئاترعروسکی مناسب نباشد اما ما به هر حال وظیفه داریم که دانشجویان فرهیخته‌ای را در این زمینه آموزش دهیم. البته در کنار کار پژوهش، کار عملی هم در این رشته مهم خواهد بود.

مسعودی درباره تعداد پذیرفته شدگان تئاتر عروسکی در سال 92 گفت: ما در سال 89 که سال اول تاسیس این رشته بود، هشت نفر را پذیرفتیم و امسال 13 نفر پذیرفته‌ می شوند.

مدیر گروه تئاتر عروسکی دانشگاه تهران با اشاره به فارغ التحصیل شدن خودش در مقطع دکتری دانشگاه تهران گفت: در سال 88 دکتری تئاتر با گرایش مطالعات تئاتر در دانشگاه تهران شکل گرفت و من به همراه سعید اسدی و چند نفر دیگر اولین ورودی‌های دکتری تئاتر دانشگاه تهران بودیم و تا چند روز دیگر من از پایان نامه‌ام دفاع می‌کنم که اولین فارغ التحصیل دکتری تئاتر از دانشگاه تهران خواهم بود.

کارگردان نمایش«اینجا کجاست» درباره برنامه خود برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر امسال افزود: درخواست اجرای «اینجا کجاست؟» را به جشنواره فجر داده‌ایم و به احتمال خیلی زیاد این نمایش را در جشنواره فجر اجرا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این نمایش که متن آن را نغمه ثمینی نوشته است، خرداد و تیر امسال در تالار سایه تئاترشهر به صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. ریما رامین‌فر تنها بازیگر این اثر نمایشی است.