کیانوش عیاری پس از ۶ سال دوری از سینما، برای ساخت فیلم جدیدش فراخوان بازیگری داد.

چارسو پرس: کیانوش عیاری که آخرین فیلم ساخته شده‌اش با نام «کاناپه» از سال ۱۳۹۵ تاکنون همچنان توقیف است، قصد دارد یک فیلم سینمایی جدید با نام «رِکِر» به تهیه‌کنندگی رضا رخشان بسازد.

تابستان دو سال قبل خبرهایی درباره این فیلم عیاری با بازی رضا عطاران منتشر شده بود.

فیلمبرداری این فیلم که در مراحل پیش تولید به سر می‌برد، احتمالا به زودی آغاز خواهد شد و در همین راستا گروه سازنده‌ی «رکر» با انتشار فراخوانی از علاقه‌مندان و هنرجویان بازیگری سینما و تئاتر در بازه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال دعوت کرده‌اند تا عکس و ویدیویی کوتاه ارسال کنند.

فراخوان بازیگری

عیاری در حالی چهاردهمین فیلم سینمایی خود را کلید می‌زند که طعم توقیف آثارش را بارها چشیده و به‌جز «کاناپه»، فیلم «خانه پدری» اش هم با مشکلات متعددی در اکران مواجه شد؛ به طوری که در سه مقطع گوناگون و از یک روز تا حدود یک ماه روی پره سینماها رفت و بعد دوباره توقیف شد و حتی اجازه نمایش در شبکه نمایش خانگی را هم پیدا نکرد. البته مشابه این قصه برای دیگر فیلم‌های این فیلمساز مثل «بودن یا نبودن»، «شبح کژدم»، «آن سوی آتش» و «آبادانی‌ها» نیز تکرار شده بود.

او در چهار سال گذشته مشغول ساخت سریالی با نام «۸۷ متر» برای تلویزیون بود که از سال گذشته آماده پخش شد ولی با وجود آنکه در مقاطعی، زمان پخش این سریال اعلام شد هنوز مجوز رفتن روی آنتن سیما را پیدا نکرده و به نظر می‌رسد سرنوشت مشابهی همچون «سرزمین کهن»، ساخته یکی دیگر از کارگردان‌های سینما یعنی کمال تبریزی داشته باشد.

کیانوش عیاری که تهیه‌کنندگی بیشتر فیلم‌هایش را خودش برعهده داشته، برای ساخت «رکر» با رضا رخشان همکاری می‌کند. رخشان که در فیلمبرداری و عکاسی سینما هم سابقه دارد، پیش‌تر فیلم‌های کمدی «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی را تهیه‌ کرده است.