دو پویانمایی کوتاه «بیماری دلسوزی» و «قایق شماره ۵» در بخش فیلم‌های کوتاه انیمیشن ویژه کودکان دوازدهمین جشنواره سوپرتون کرواسی انتخاب شد.

چارسو پرس: فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره در پنج شاخه گراند توون (فیلم‌های کوتاه انیمیشن)، فیلم‌های انیمیشن کوتاه دانشجویی، پلانکتوون (فیلم‌های کوتاه انیمیشن ویژه کودکان)، ساپرتون (فیلم‌های انیمیشن موزیکال) و کمیک (در سه بخش) طبقه‌بندی شده‌ است.

بر همین اساس، انیمیشن کوتاه «بیماری دلسوزی» از مارال علیزاده و «قایق شماره ۵» ساخته ریحانه کاوش و علی رئیسی در بخش پلانکتوون (فیلم‌های کوتاه انیمیشن ویژه کودکان) در رقابت با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، گرجستان، ارمنستان، ‌ اسلواکی و روسیه در سینمای روباز گوریکا شهر زاگرب کشور کرواسی به نمایش درمی‌آیند.

امسال ۱۲۰ فیلم از میان تعداد بالای فیلم‌های ارسالی به جشنواره در بخش‌های رقابتی و نیز ۲۰ فیلم در بخش کمیک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن و کمیک سوپرتون، فضای آزادی را برای انیماتوران و دانشجویان این رشته ایجاد و همچنین برای نویسندگان کمیک فرصت دیدار با یکدیگر، شرکت در پنل‌های تخصصی، جلسه‌های پرسش و پاسخ و کارگاه‌های آموزشی تبادل ایده فراهم می‌کند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن و کمیک سوپرتون در روزهای ۲۷ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ (۱۸ تا ۲۲ ژولای ۲۰۲۲) در شهر زاگرب کشور کرواسی به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.