برگزیدگان نخستین جشن فیلم کوتاه اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر در حالی معرفی شد که سعید راد خطاب به عوامل جوان فیلم‌ها گفت که به شما قول می‌دهم ۳-۴ سال بعد برای حضور در اینجا رقابت خواهید کرد.

چارسو پرس: آیین برگزیدگان اولین جشن فیلم کوتاه اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر شامگاه دوشنبه - ۲۷ تیرماه - برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف آن مشخص شدند.

شهاب حسینی دبیر جشن فیلم کوتاه اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر در ابتدای مراسم در سخنانی کوتاه گفت: حمایت از فیلمسازان جوان و ایجاد محلی برای عرضه آثار مستقل دلیل برپایی این جشن بوده است.

در ادامه برگزیده‌های جشن به ترتیب زیر معرفی شدند:

بهترین تدوین: شیدا گرجی برای فیلم «اِس»

بهترین مستند: رضا اکبریان برای فیلم «کوز»

بهترین دستاورد فنی: بابک پناهی برای «دوش آخر» و حجت اشتری برای «درد خفیف»

بهترین فیلمبرداری: حسام موفق برای فیلم «اس»

بهترین بازیگر زن: سونیا سنجری برای فیلم «سایه فیل»

بهترین بازیگر مرد: سهیل کرمیار برای فیلم «اجباری» بهترین فیلمنامه: آرمان خوانساریان برای «سایه فیل»

بهترین کارگردانی: حامد اصلانی برای فیلم «اس»

بهترین فیلم: فیلم «اس»- بهنام سنایی و انجمن سینمای جوان

جایزه ویژه هیات داوران: فیلم «آدمیزاد» و  «ماجان»/محمدرضا نورمندی‌پور- فردین انصاری

پس از پایان این بخش سعید راد که برای اهدای جایزه به همراه اکبر زنجانپور، کیانوش عیاری، محمود کلاری و بهرام دهقانی روی سن حاضر بود، خطاب به عوامل جوان فیلم‌ها گفت که به شما قول می‌دهم ۳-۴ سال بعد برای حضور در اینجا رقابت خواهید کرد.

او سپس به فرصت همکاری که با عیاری از دست داده اشاره کرد و افزود: کیانوش عیاری برای ساخت اولین فیلمش تنوره دیو به من پیشنهاد داد که من همزمان سه قرارداد داشتم و همیشه بابت از دست دادن این فرصت که تکرار نشد متأسفم.

کلاری هم که یکی از داوران بود از کیفیت فیلمبرداری بالای فیلم‌ها و نزدیک شدن فیلم‌های کوتاه این جشن به استاندارد فیلم کوتاه به عنوان اتفاق‌هایی قابل اعتنا در این دوره یاد کرد و گفت که می‌توان به آینده سینما امیدوار بود.

منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما نیز در سخنانی بیان کرد: از شهاب حسینی عزیز تقاضای عاجزانه دارم که بجز فیلم کوتاه به هیچ بخش دیگری از سینما نپردازد.

وی خطاب به این بازیگر و دبیر جشن گفت:‌ تو یک ذخیره‌گاه ایجاد کرده‌ای و این را با انواع پالایشگاه خراب نکن و برای آینده سینما آن را حفظ کن. 

شاهسواری ادامه داد:‌ در اواخر قرن نوزدهم با یک دوره پر از استبداد روبرو بودیم و زنده ماندن کودک زیر پنج سال هم استثنا بود، ولی در همان دوران خشونت بار، اسم‌هایی در فرهنگ و هنر باقی‌مانده که عشق و امید در آثارشان حیرت‌آور است.

مدیر عامل خانه سینما تاکید کرد: برای روزگار فعلی ما نیز فقط و فقط خلاقیت‌های شماست که می‌تواند بگوید زندگی سویه‌ی دیگری هم دارد حتی اگر از تلخی هم گفته شود. جهان به جز اعتبار خلاقیت و لحن و ذوق شما در تدیقس فردای بهتر، هیچ راه حلی دیگری ندارد و شما (فیلمسازان جوان) راه حل آینده ما هستید.

در این مراسم که اجرای آن را لیلی رشیدی هنرمندانی چون امین حیایی، گوهر خیراندیش، سیاوش تهمورث، مهتاب کرامتی، شبنم مقدمی، هادی حجازی‌فر، ستاره اسکندری، محمد رحمانیان، مهرداد صدیقیان، نازنین فراهانی و نوید محمودی حضور داشتند.