سرپرست گروه تئاتر «آران» از مذاکرات اولیه برای انعقاد تفاهم‌ نامه‌ای با بنیاد فرهنگی و هنری رودکی مبنی بر تهیه‌کنندگی آثار این گروه تئاتری توسط بنیاد رودکی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: بهروز غریب‌پور درباره وضعیت فعالیت‌های گروه تئاتر «آران» گفت: مذاکرات اولیه با بنیاد فرهنگی و هنری رودکی انجام شده تا طی انعقاد تفاهم‌ نامه‌ای بنیاد رودکی تهیه کننده گروه تئاتر «آران» شود. این تفاهم‌نامه در راستای تولید آثار فاخر در رابطه با بزرگان شعر و ادب فارسی تنظیم شده است. 

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای دیگر هم بین بنده و بنیاد رودکی منعقد می‌شود که بر اساس آن توسعه هنر تئاتر عروسکی نخی و اپرای عروسکی با شکل‌گیری گروهی تئاتر زیرمجموعه گروه «آران» و اجرای مستمر اپراهای عروسکی در شهر شیراز انجام می‌شود. از مدت‌ها قبل این طرح مدنظرم بود و سعی می‌کنم با اجرای اپرای سعدی این حرکت دائمی شود. با مدیران و مسئولان شهر شیراز هم در این خصوص صحبت شفاهی شده است.

غریب‌پور درباره طرح اجرای اپراهای عروسکی به صورت مستمر در شهر شیراز توضیح داد: حرکتی آغاز شده تا اجرای اپراهای عروسکی تنها متعلق به پایتخت نباشد و در شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان که پذیرای توریست‌هایی هستند که برای تماشای آثار تاریخی ایران به این شهرها سفر کرده‌اند، اجرا شوند تا این توریست‌ها از پدیده‌های هنری معاصر ایران هم دیدن کنند. اگر روی این پتانسیل کار شود حرکتی تأثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر آغاز خواهد شد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای اپراهای عروسکی گروه در آمریکا و اروپا با حمایت بنیاد رودکی خبر داد و افزود: سعی بر این است که آثار گروه «آران» در کشورهایی که تا به حال اجرا نشده‌اند، روی صحنه بروند. 

گروه تئاتر «آران» در حال تولید اپرای عروسکی «سعدی» برای اجرا در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.