رئیس سازمان سینمایی کشور به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما و امضای تفاهمنامه همکاری به کشور عراق سفر کرد.

چارسو پرس: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به عراق، با استقبال معاون وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس امور سینمایی‌ این کشور، در محل شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس‌ حاضر شد و به این دو شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

محمد خزاعی به درخواست حسن ناظم، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، جهت امضای تفاهمنامه همکاری به مدت سه روز به بغداد سفر کرده است.

وی ظهر امروز ۳۱تیرماه در فرودگاه بغداد مورد استقبال نوفل ابورغیف معاون وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، احمد حسن موسی رئیس اداره سینمایی و تئاتر عراق و حمزه نجاتی وابسته فرهنگی ایران در بغداد قرار گرفت.

سفر رئیس سازمان سینمایی در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق صورت گرفته است.

حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و به‌ویژه، کودک و نوجوان»، زمینه سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، هم‌فکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره‌گیری از تجارب موسسه سینماشهر و بخش خصوصی سینمای ایران و غیره از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

لازم به ذکر است در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.