تماشاخانه شانو از تاریخ ۶ مرداد ماه میزبان نمایش «آخرین نوار کراپ» خواهد شد.

چارسو پرس: نمایش «آخرین نوار کراپ» به نویسندگی ساموئل بکت و کارگردانی محمد جواد استاجی از ۶ مرداد ماه اجرای خود را آغاز می‌کند و تا تاریخ ۲۶ مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

علی کلاته تنها بازیگر این نمایش است.

«آخرین نوار کراپ» جزو نمایشنامه‌هایی است که بارها در نقاط مختلف دنیا به صحنه رفته است. در ایران نیز این نمایش‌نامه آخرین بار در سال ۱۳۹۸ با کارگردانی و بازیگری امیرعلی جلالی به اجرا شده بود.

استاجی، در استانه اجرای این اثر نمایشی درباره وجه تمایز این اجرا با سایر اجراهایی که پیش از این، از این نمایشنامه روی صحنه رفته، می‌گوید: «به نظر من وجه تمایز را مخاطب باید به من بگوید؛ چون اگر برای مثال یک کتاب را هزار نفر بخوانند، آن دیگر یک کتاب نیست بلکه هزار کتاب متفاوت است. در مورد این نمایش هم همین صدق می‌کند. دید مخاطب است که وجه تمایز را به وجود می‌آورد.»

او درباره‌ی چالش‌هایی که برای بهتر شناختن بکت پشت سر گذاشته تا بتواند کار را با کیفیت بالاتری به صحنه ببرد، توضیح می‌دهد: «در این پروژه این افتخار نصیب من شد که با آقای حاتم مشمولی همکار شوم و از ایشان به عنوان دراماتورژ بهره ببرم که برای من یکی از بهترین تجربه‌ها بود. چه در شناخت ساموئل بکت ،چه در پژوهش روی نمایشنامه به من کمک کردند.»