مدیر کانون تئاتر خیابانی با اشاره به اجرای 6 اثر نمایشی توسط هنرمندان معلول در سطح شهر تهران ابرازامیدواری کرد با این اجراها دیدگاه مردم نسبت به معلولان واقعی‌تر شود.

پایگاه خبری تئاتر:  قاسم طاهراحمدی مدیر کانون تئاتر خیابانی درباره اجرای نمایش‌های خیابانی توسط معلولان در سطح شهر گفت: 12 آذرماه روز جهانی معلولان است به همین مناسب به همت کانون تئاتر خیابانی و انجمن نمایش مرکز هنرای نمایشی با همراهی سازمان بهزیستی کشور از 9 تا 12 آذرماه چند نمایش خیابانی تولید شده توسط افراد معلول در سطح شهر تهران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده 6 گروه نمایشی در مکان های مختلفی مثل پارک لاله و ایستگاه راه آهن نمایش‌های خیابانی خود را اجرا می‌کنند. هدف از این اجراها آسیب شناسی برخورد مردم با معلولان است. اجرای یک اثر نمایشی و نگاه زیبایی شناسانه هنرمندان می تواند در تغییر دیدگاه مردم نسبت به معلولان موثر واقع شده و سطح آگاهی عمومی را نسبت به این افراد بالاتر ببرد. مردم جامعه باید بدانند معلولیت محرومیت نیست.

مدیر کانون تئاتر خیابانی در پایان با اشاره به تلاش برای دیده شدن نیازهای معلولان با اجرای نمایش‌های خیابانی در سطح شهر توضیح داد: رشد دیدگاه همدلی و ارزش های مثبت فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری این اجراهاست که امیدواریم در نهایت مورد رضایت مردم قرار گرفته و سهمی در الگوسازی و تغییر رفتار عموم جامعه نسبت به معلولان داشته باشد.

نمایش های «شما هم امتحان کنید» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام، «ما همه شبیه همیم» به کارگردانی بهزاد اسکندری، «مترسک کارتن خواب» کاری از شاهد پیوند،«یک روز با معلول»، مرتضی مالکی زاده و «عمو ماهیگیر» به کارگردانی افشین قاسمی در طول این روزها اجرا می‌شوند.