نمایش آستانه نوشته محسن رهنما به کارگردانی محسن عرب زاده با یک بازیگر در تماشاخانه سه نقطه بر روی صحنه است

پایگاه خبری تئاتر:  عرب زاده گفت: در زندگی ام خیلی دغدغه ی تاریخ دارم که این همسو شده با دیگر دغدغه هایم. خصوصا تاریخ معاصر ایران از زمان قاجار به این طرف و قصه ی این نمایش هم به بخشی از تاریخ ما برمی گردد. بخشی از تاریخ که فراموش شده و راجب آن نه کسی چیزی می داند و نه حتی نوشته ی مکتوبی در این باره وجود دارد. فقط در مقالات، عکس ها و خاطرات  محدودی که متعلق به همان دوران است، اسنادی وجود دارد.

وی افزود: محسن رهنما نویسنده گروه، این اسناد را در دوره ای جمع آوری کرد و زمانی که به منظور اجرای نمایشی به سفارش شهر فرایبورگ به آلمان رفته بودیم این نمایشنامه را در شب های اجرا به نگارش درآوردیم.

پس از آماده شدن متن در طول تمرین چندباری آن را بازنویسی کردیم و خیلی سریع و با 35 جلسه تمرین خود را برای اجرا آماده کردیم.

عرب زاده در ادامه بیان کرد: این کار درباره ی جنگ و زنی که درگیر انقلاب و جنگ شده، است. ولی بیشتر تاکید ما در نمایش به زندگی زن است که اتفاقات مختلف در دوره های مختلف این آدم زندگی اش را تغییر و تحت تاثیر خود قرار داده است و زندگی وی را ناخواسته به سمت و سویی دیگر سوق داده است تا به امروز که عذاب وجدانی را با خود دارد و می خواهد اعتراف کند. نمایش "آستانه" اعتراف میمنت است.

کاگردان نمایش "آستانه" در ادامه گفت: ما در وهله ی اول دغدغه ی این را داشتیم که کارمان را اجرا ببریم و تا به امروز در شهرهای مختلفی اجرا رفتیم و تهران هم یکی از این گزینه ها است تا بتوانیم تماشاگران خودمان را پیدا کرده و تجربیات خود را افزایش دهیم.

پیش از تهران، نمایش قرار بود در شیراز اجرا شود ولی زودتر از شیراز اجرای انزلی ما آماده شد و بلافاصله پس از انزلی ما به تهران آمدیم و اجرای شیراز ما هم چنان باقی مانده است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: این نمایش در حقیقت پرتابل است و می شود با آن به شهرهای مختلف سفر کرد. پس از اجرای تهران هم این نمایش در شهرهای دیگر اجرا خواهد شد و در انتها قصد داریم که با نمایش "آستانه" در جشنواره ی فجر حاضر شویم.

نمایش "آستانه" همه روزه ساعت 19/30 در تماشاخانه سه نقطه سالن استاد رکن الدین خسروی اجرا می شود.