پانزده اثر پذیرفته‌شده در دومین جشنواره تئاتر «شهرزاد» توسط هیات انتخاب این جشنواره اعلام شدند.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی جشنواره، مسعود دلخواه طراح و دبیر جشنواره تئاتر «شهرزاد» آخرین اطلاعات مربوط به جشنواره و فهرست آثار منتخب برای شرکت در جشنواره را اعلام کرد.

در پی فراخوان دومین جشنواره تئاتر «شهرزاد» در مجموع ۴٢۰ فیلم اجرا به دبیرخانه ارسال شد که دلخواه در همین زمینه توضیح داد: استقبال بیش از حد انتظار گروه های تئاتری تهران و شهرستان ها برای شرکت در جشنواره (۴۲۰ اثر) از جهاتی باعث خوشحالی اما از سوی دیگر وظیفه و کار هیات انتخاب را دشوارتر کرد و اعلام اسامی منتخبان را حدود یک ماه به تاخیر انداخت.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ۲۴۴ اثر از تهران (۵۸٪) و ۱۷۶ اثر (۴۲٪) از شهرستان متقاضی بودند، عنوان کرد: هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر «شهرزاد» متشکل از فرهاد مهندس پور، نادربرهانی مرند، محسن حسینی، سیما تیرانداز، علی شمس و اشکان خیل نژاد در ۲ تیم سه نفره، پس از بررسی ۴۲۰ اثر از استان‌های مختلف کشور با توجه به‌ محدودیت ها و ظرفیت های جشنواره، نهایتا ۱۵ اثر را انتخاب کردند. از میان این ۱۵ اثر برگزیده شده، ۷ نمایش از تهران و ۸ نمایش از شهرهای دیگر هستند.

دبیر دومین جشنواره تئاتر «شهرزاد» تعداد گروه های متقاضی در بخش پرفورمنس را به مراتب بسیار کمتر از آثار صحنه ای عنوان کرد و گفت: به دلیل ضعف کلی فرم و محتوا در اغلب پرفورمنس ها و تعداد کم آنها با نظر و به پیشنهاد هیات انتخاب و تایید دبیر و موافقت شهرزاد جعفری رئیس جشنواره، بخش پرفورمنس مجزا نخواهد بود و تمامی آثار منتخب در بخش اصلی جشنواره مورد داوری قرار می‌گیرند. ویدئو های تمامی ۱۵ نمایش انتخاب شده برای بازبینی به اداره کل هنرهای نمایشی فرستاده شده است و به محض پاسخ از سوی شورای نظارت، دبیرخانه با گروه های برگزیده برای شرکت در جشنواره هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.

دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر «شهرزاد» ضمن تبریک به تمام گروه های برگزیده، هزینه های اسکان گروه های شهرستانی را متقبل می شود. همچنین به دلیل تاخیر در اعلام اسامی آثار منتخب، طبیعی است که به همان نسبت زمان برگزاری جشنواره نیز به تاخیر بیافتد که تاریخ دقیق برگزاری جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.

در طول برگزاری جشنواره، قرار است میزگرد و ورک شاپ هایی در شاخه های مختلف تئاتر، توسط استادان و هنرمندان حرفه ای تئاتر برگزار شود که اطلاعات بیشتر در مورد آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

آثار پذیرفته‌شده دومین جشنواره تئاتر «شهرزاد» عبارتند از:

۱. نمایش مرضیه جان/ نویسنده: مهدی ضیاچمنی/ کارگردان: مسعود قربانی/ مشهد - خراسان رضوی

۲. نمایش اهانت به من نامعلوم/ نویسنده و کارگردان: شایان فیروزی/ تهران

۳. نمایش کشتارگاه گوزن ها/ نویسنده و کارگردان: مهدی شمس/ مشهد - خراسان رضوی

۴. نمایش شانتاژ/ نویسنده و کارگردان: سیاوش جدیدی، عمران مرادی/ سنندج - کردستان

۵. نمایش یکی شبیه تو/ نویسنده و کارگردان: میرمیلاد مهدی زاده/ تبریز - آذربایجان شرقی

۶. نمایش شقه خون/ نویسنده: شهرام احمدزاده/ کارگردان: مهدی محمدی/ کاشان - اصفهان

۷. نمایش بیرون شب تحت فرمان است/ نویسنده و کارگردان: نیما آقاخانی/ تهران

۸. نمایش ساختمان چهارده یوسف آباد/ نویسنده: پویا شهرابی/ کارگردان: حمزه زارعی/ تهران

۹. نمایش یت/ نویسنده وکارگردان: فریا امامی/ تهران

۱۰. نمایش اندوه/ نویسنده و کارگردان: امیر علمدارزاده/ کرمان

۱۱. نمایش نرمال (عادی)/ نویسنده و کارگردان: رها سلیمانی، مهسا رستمی/ تهران

۱۲. نمایش پانتومیم زندگی در لحظه/ نویسنده وکارگردان: جاوید سلیمانی/ تبریز - آذربایجان شرقی

۱۳. نمایش خاکستر به خاکستر/ نویسنده: هارولد پینتر/ کارگردان: زهرا حسینی روش/ تهران

۱۴. نمایش ایوانف/ نویسنده و کارگردان: نوید حاج شفیع ها/ تهران

۱۵. نمایش لوپوس/ نویسنده و کارگردان: ابوالفضل فرهادی/ شیراز - فارس