سفیرژاپن در کشورمان روز یکشنبه بیست و سوم مردادماه با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «شکوفه های گیلاس» به کارگردانی سیدمحمد مساوات نشست.

چارسو پرس: «آیکاوا کازوتوشی» سفیر کشور ژاپن در کشورمان شامگاه یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از نمایش «شکوفه های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات دیدن کرد. وی پس از پایان اجرای این اثر نمایشی با حضور در پشت صحنه ضمن دیدار با کارگردان و بازیگران نمایش، تئاتر «شکوفه های گیلاس» را اثری بدیع توصیف کرد که توسط یک کارگردان ایرانی با الگوبرداری از اجرای سنتی «نینگیو جوروری» از گونه های مرتبط با با تئاتر عروسکی ژاپن پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

«کازاتوشی» گفت: این نمایش اجرای جالبی بود که بازیگران به طرزماهرانه ای حرکات نینگیو جوروری را تقلید می کردند. ضمن اینکه اجرای صدای یک حشره به نام «سیکادا» به همراه «شامیسن» از سازهای سنتی کشورژاپن و دیگر صداهایی که برای ژاپنی ها حس نوستالژی دارد، از دیگر نکات جالب توجه تئاتر «شکوفه های گیلاس» بود. سفیرژاپن در بخش دیگری از این دیدار از بازیگران نمایش درباره نحوه یادگیری حرکات خاص «نینگیو جوروری» پرسش هایی را مطرح کرد که بازیگران در پاسخ ، به تماشای چندباره ویدئوهای مختلف در این زمینه و تمرین های فراوانی که کارگردان برای آنها در نظر گرفته بود، اشاره کردند.

نمایش «شکوفه های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات و بازی رومینا مومنی و حامد رسولی تا جمعه بیست و هشتم مرداد ماه ساعت ۲۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.