نمایش «سندروم هملت» به کارگردانی مسعود طیبی از یکشنبه ۶ شهریور ماه اجرای عمومی خود را در تالار مولوی آغاز می‎کند.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی نمایش، «سندرم هملت» تازه ترین اقتباس مسعود طیبی و پنجمین برداشت مدرن این کارگردان از آثار شکسپیر است که از ۶ شهریور ماه در مرکز تئاتر مولوی به صحنه می رود. سمیه طیبی تهیه‌کننده نمایش و مجری طرح آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن است.

این کارگردان سال گذشته نمایش «افلیا» چهارمین برداشت مدرن خود از «هملت» را در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برد که این نمایش مهر ماه امسال در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر شکسپیر ارمنستان روی صحنه می رود.

همچنین طیبی به تازگی همکاری خود با مجموعه جهانی شکسپیر را آغاز کرده و قرار است کلیه آثار خود درباره شکسپیر را ثبت جهانی کند.

این نویسنده با بیان اینکه در ادبیات ایران نیز آثار ماندگاری وجود دارد که می توان مفاهیم انسانی آن را در برداشت های مدرن به مخاطب جامعه معاصر ایرانی و جهانی ارائه کرد، گفت: در آثار ویلیام شکسپیر و ابوالقاسم فردوسی نمونه های بسیاری از تراژدی غم انگیز را می بینیم که روح خواننده داستان یا بیننده نمایش را متاثر می کند.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از بازیگران: مسعود طیبی، حسین ابراهیم نیا، روژین پناهی، کیوان بهرامی، دیاکو افسر، دستیار کارگردان: محمدجواد بهروز، گروه کارگردانی: محمدجواد شیخ، یگانه محمدی، پریسا آرامش، یگانه کیاپاشا، مدیر اجرا: احسان دوامی، طراح نور: مجتبی گیویان، دستیار نور: یگانه کیاپاشا، طراح صحنه: مسعود طیبی، ساخت دکور: محمدجواد شیخ، طراحی اکسسوری صحنه: محمد جواد شیخ، اسپشیال و ساخت قطعات: بتثابه نعیمایی، سمیه فراهانی، طراح گریم: بتثابه نعیمایی، مجری گریم: پویا حیدری، طراح لباس: علیرضا بهروز، مسئول روابط عمومی و تولید محتوا: سمیه طیبی، میکس و مسترینگ موسیقی: محمد جواد بهروز، طراح پوستر: فرهاد توکلی، ساخت تیزر و محتوای تبلیغاتی: کوروش توکلی، عکاس: رضا جاویدی و بیتا حمزه.

این نمایش از ۶ شهریور هر شب ساعت ۲۰ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می رود.