انیمیشن کوتاه «برگشت ناپذیر» به کارگردانی شیدا کاشی جایزه دوم بخش انیمیشن بین‌الملل جشنواره فیلم «شوالیه طلایی» روسیه را از آن خود کرد.

چارسو پرس: انیمیشن کوتاه «برگشت‌ناپذیر» به کارگردانی شیدا کاشی جایزه دوم بخش انیمیشن بین الملل سی و یکمین دوره جشنواره فیلم «شوالیه طلایی» ( Golden knight ) روسیه را از آن خود کرد.

این جشنواره از سال ۱۹۹۱ هر ساله در شهر سواستوپول روسیه با رویکرد سینمای معنوی و اخلاقی برگزار می‌شود و بهترین نمایندگان سینما از سراسر جهان را با شعار «برای آرمان‌های اخلاقی، برای اعتلای روح انسان» گرد هم می‌آورد.

«برگشت‌ناپذیر» در مدت زمان ۸ دقیقه و با تکنیک دو بعدی ساخته شده و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۱۴۰۰ است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «کشوری، سال‌ها پیش در جنگ شکست خورده و اشغال شده است. اشغالگران همه چیز را از جمله زبان، نشانه‌ها، یادگارها و… از بین برده‌اند. در این میان تنها یک بازمانده از مردم پیشین آن کشور باقی مانده؛ کسی که ۳۷ سال برای بازیافتن از دست رفته‌ها جنگیده است و حالا در این جنگ احساس شکست می کند…»

سایر عوامل این انیمیشن عبارتند از طراح استوری برد: شهریار بیرانوند، طراح بک‌گراند: مرضیه عرفان منش، موسیقی: حمید پاکدل، صداگذاری: حمید پاکدل، پوریا رحیمیان، نوازنده: پویان زادمجید، انیمیت: رشید عابدین، امین نرمیسا، حامد شاملو، فرگل قدیمی، علی جاوید، شهریار بیرانوند و طراح کاراکتر: ابوالفضل برومندی.