فرهاد آئیش بازیگر با سابقه تئاتر ایران با نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، پاییز سال جاری روی صحنه می‌رود.

چارسو پرس: شهاب‌الدین حسین‌پور بازیگر و کارگردان تئاتر درباره سرانجام وضعیت تمرین و اجرای نمایش «گالیله» که بیش از ۳ سال است قصد تولید و اجرای این اثر را دارد گفت: سال‌های متمادی است که دغدغه تولید و اجرای نمایش «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه استاد حمید سمندریان را دارم و این کار را به نوعی ادای دین به استاد سمندریان می‌دانم.

وی یادآور شد: در دوران پیش از کرونا تمرین‌های نمایش را برای اجرا آغاز کردیم ولی متأسفانه با شیوع ویروس کرونا، کار متوقف شد و طی ۳ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم برنامه‌ریزی مناسبی برای تمرین و تولید اجرای «گالیله» داشته باشیم.

حسین‌پور با اشاره به آغاز تمرین‌های نمایش «گالیله» برای اجرا در سال جاری، توضیح داد: در دور جدید تمرین‌های «گالیله» به دلیل شرایط جدید و بنا به شیوه اجرایی، بازیگران نمایش تغییر پیدا کردند و قرار است آقای فرهاد آئیش از بازیگران توانمند و دوست‌داشتنی تئاتر ایران، ایفاگر نقش «گالیله» باشد.

این کارگردان تئاتر افزود: نمایش «گالیله» به قلم توانای محمد امیر یاراحمدی بازنویسی و دراماتورژی شده و علی شمس از نمایشنامه‌نویس و کارگردان موفق تئاتر نیز به عنوان ترانه‌سرای این اثر حضور دارد.

وی در پایان تأکید کرد: به طور حتم مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر با توجه به شیوه اجرایی متفاوت و همچنین نقش‌آفرینی به یادماندنی فرهاد آئیش و دیگر بازیگران توانمند گروه بازیگری نمایش «گالیله»، با اجرایی جذاب مواجه خواهند شد.