«باردو»، «استخوان‌ها و همه»، «پسر»، «تار»، «نهنگ» و «برفک» از جمله فیلم‌های مطرح هالیوودی هستند که چشم به درخشش در جشنواره ونیز و فصل جوایز سینمایی و اسکار دارند.

چارسو پرس: جشنواره فیلم ونیز، که هر ساله جشنواره‌های پاییزی و در نتیجه فصل اسکار را آغاز می کند، همواره چندین فیلم پراُمید را راهی جوایز آکادمی می‌کند و در واقع تنها طی یک دهه گذشته، چهار فیلم از میان ۱۰ برنده نهایی اسکار بهترین فیلم شامل «اسپاتلایت»، «بردمن»، «شکل آب» «سرزمین آواره‌ها» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز تجربه کردند.

فهرست فیلم‌های هفتاد و نهمین دوره از قدیمی‌ترین جشنواره فیلم جهان که از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی آن بر عهده «جولیان مور» خواهد بود، مثل همیشه مملو از این دست از جویندگان طلاست.

فیلم‌های محصول نتفلیکس راهی به جشنواره معتبر کن ندارند چرا که بر اساس قوانین کن فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی باید پیش از عرضه در سامانه نمایش آنلاین، اکران سینمایی شوند اما جشنواره ونیز با چنین چالشی رو به رو نیست و سال گذشته از دو فیلم «قدرت سگ» و «دست خدا» از محصولات نتفلیکس رونمایی کرد (اولی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و دومی نامزد جایزه بهترین فیلم بین‌المللی شد) و امسال نیز چهار فیلم از میان ۲۳ فیلم مسابقه اصلی ونیز از آثار نتفلیکس هستند.

ونیز با «برفک» جدیدترین اثر «نوآ بائومباک» آغاز می‌شود، کارگردانی که پیش از این فیلم «داستان ازدواج» را برای اولین بار در ونیز به نمایش گذاشته بود. «برفک» با بازی «آدام دیوار» و «گرتا گرویگ» ظاهرا آنقدر فیلم قدرتمندی است که قرار است جشنواره فیلم نیویورک نیز با آن افتتاح شود.

نتفلیکس همچنین با فیلم «باردو» ساخته «آلخاندرو ایناریتو» کارگردان مطرح مکزیکی در ونیز حاضر خواهد بود که با فیلم قبلی‌اش «بازگشته» دومین اسکار بهترین کارگردانی خود را کسب کرد. « بلوند» اثر «اندرو دومینیک» که گفته می‌شود با نقش‌آفرینی درخشان «آنا د آرماس» در نقش «مریلین مونرو» همراه است به همراه فیلم فرانسوی زبان «آتنا» ساخته «رومن گاوراس» دو فیلم دیگر نتفلیکس در بخش رقابتی ونیز هستند.

از دیگر فیلم‌های پر سر و صدای بخش رقابتی ونیز که شانس درخشش در جوایز اسکار را دارند می توان به «تار» با بازی «کیت بلانشت» نخستین فیلم «تاد فیلد» پس از ۱۶ سال، فیلم «پسر» با بازی «هیو جکمن» ساخته «فلورین زلر» دنباله فیلم «پدر» با بازی برنده اسکار «آنتونی هاپکینز»، «نهنگ» به کارگردانی «دارن آرونوفسکی» که گفته می‌شود با بازگشت درخشان «برندن فریزر» به سینما همراه شده، «استخوان و همه» که در آن «لوکا گوادانینو» فیلمساز ایتالیایی با ستاره‌هایی چون «تیموتی شالامی»، «کالین فارل» و «برندن گلیسون» همکاری کرده است و مستند بلند «همه زیبایی و خونریزی» ساخته «لورا پویتراس» مستند ساز برنده اسکار (با فیلم سیتیزن فور) اشاره کرد.