علی مرادخانی با بیان این که اعلام بودجه مورد نیاز تئاتر حرکت اشتباهی بوده است که از سوی مرکز هنرهای نمایشی صورت گرفته است، تأکید کرد که ما می‌توانستیم تقاضای بیشتر از اینها داشته باشیم.

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی معاون امور هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعلام بودجه تئاتر از سوی اداره کل هنرهای نمایشی به این معاونت که از سوی حسین طاهری مدیر این اداره کل رسانه‌ای شده است، گفت: متأسفانه این از اشتباهاتی بود که از سوی دوستان ما صورت گرفت و این اعلام به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی توضیح  داد: من خوشحال می شوم که بیش از این ارقام بتوانیم امکانات فراهم کنیم اما واقعیت موجود چیز دیگری است. با توجه به شرایطی که دولت دارد، نسبت به هر سال درصد مشخصی دولت می تواند این بودجه را ارتقا بدهد. ما به عنوان طرفی که علاقه مند به دریافت بودجه است، می توانیم تقاضای بیش از این ها داشته باشیم. ضمن این که فقط حوزه تئاتر هم نیست، حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی هم هست که اگر بودجه همه را روی هم جمع کنیم، شاید حدود 150 میلیارد تومان نیاز بودجه معاونت هنری باشد اما واقعیت این است که دولت در شرایط خاصی به سر می برد که بیش از آن که بخواهیم از دولت پول و بودجه مطالبه کنیم باید امکان‌سازی کنیم که باید به این منظور فکر کنیم و برنامه ریزی صورت بگیرد.

معاون امور هنری در ادامه تصریح کرد: طبق خبر موثقی که دارم حداکثر تغییراتی که در بودجه سال 94 نسبت به سال گذشته به وجود خواهد آمد، رشد بین 10 تا 12 درصد است.

مرادخانی از ارائه پیشنهاد معاونت هنری به دولت سخن گفت و یادآور شد: در جلسه ای که خدمت آقای نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بودیم، پیشنهادی را مطرح کردیم که با روی گشاده از این پیشنهاد استقبال شد. پیشنهاد ما این بود که با توجه به وضعیتی که برای فروش نفت و درآمد کشور بوجود آمده است، ممکن است دچار تنگناهایی در بودجه کشور بشویم و خواستیم که این تنگناها را برای حوزه فرهنگ و هنر ایجاد نکنند که این پیشنهاد با استقبال مواجه شد و این اتفاق خوبی است تا حوزه فرهنگ در اندازه خودش بتواند کارش را انجام دهد و به اندازه خود مفید هم خواهد بود.

او تأکید کرد: ما خوشحال می شویم هر چقدر بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر بودجه بگیریم و در این زمینه هم کار می کنیم اما انتشار این خبر به این شکل صحیح نبود و من به آقای طاهری گفتم که این موضوع را اصلاح کند.

مرادخانی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: من با اعلام این خبر مخالفم، چون ما از سوی خودمان هر رقمی را می توانیم اعلام کنیم اما وقتی مصوب نشده است، به چه دردی می خورد. از سوی دیگر این اشتباهی که آقای طاهری انجام دادند، این بود که وقتی این بودجه اعلام می شود، یک موضع فشار بر دولت تلقی می شود. باید بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و اگر دولت بخواهد در این زمینه به ما کمک کند، ما هم استقبال می کنیم اما باید پخته تر از این عمل می شد.