مسعود کرامتی می‌گوید که امین تارخ در بخش مراقبت‌های ویژه همچنان تحت درمان است.

چارسو پرس: این بازیگر که با امین تارخ نسبت خویشاوندی نسبی و دوستی نزدیکی دارد، درباره تازه‌ترین وضعیت این هنرمند که به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری است می‌گوید: ایشان فعلا در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان است و امیدواریم به‌زودی حالشان بهتر شود.

امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون چند روزی است که به علت سکته قلبی در یکی از بیمارستان های تهران بستری است.

امین تارخ که متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ است در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرده است.

او در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرده است.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی ، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال های زیادی بازی کرده ‌و یکی از نقش‌های ماندگار ش در نقش ابن سینا بوده است.

«سربداران»، « شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا