پوران درخشنده که در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» با امین تارخ همکاری داشته است، از درگذشت این هنرمند ابراز تاسف می‌کند و ادامه می‌دهد: قرار بود دومین‌ همکاری را با هم، در کار جدیدم داشته باشیم و اتفاقا مذاکرات اولیه را با او کرده بودم و قرار بود بیشتر با هم صحبت کنیم اما با شنیدن این خبر شوکه شدم و خیلی متاسفم!

چارسو پرس: این کارگردان سینما با یادآوری همکاری‌اش با امین تارخ در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی»می‌گوید: همکاری فوق‌العاده‌ای بود. امین تارخ، تمرینات فوق‌العاده‌ای با نابازیگر ناشنوای ما داشت و فرصت‌هایی که می‌گذاشت برای تمرین، خیلی کار را خوب پیش می‌برد. امین تارخ خیلی با انرژی می‌آمد و به من خیلی در این زمینه کمک می‌کرد.

پوران درخشنده با بیان اینکه "امین تارخ شاد بود، غیر از زمانی که نقش عصبی بازی می‌کرد"، ادامه داد: بسیار امیدوار بود و عاشقانه زندگی می‌کرد. امین تارخ در این سینما خیلی زحمت کشید. در انجمن‌های صنفی و خانه سینما خیلی فعالیت موثری داشت و تلاش کرد که در آموزشگاه بازیگری، انسان‌هایی حرفه‌ای را به سینما معرفی کند. حیف که او را از دست دادیم. باورم نمی‌شود.

او ادامه داد: امین تارخ خیلی جدی عاشق کارش بود و عاشق همکاران و دوستانش. هیچ وقت ندیدم از کسی بدی بگوید. انسان شریفی بود. متاسفم و به خانواده‌اش، فرزندانش و جامعه هنری تسلیت می‌گویم.

این کارگردان با اشاره به خبرهایی که طی چند روز گذشته از وضعیت بیماری امین تارخ در بیمارستان منتشر شده بود، ادامه داد: فکر کردم حالشان خوب شده ولی با شنیدن این خبر شوکه شدم. روحشان شاد یادگارهای این هنرمند، فیلم‌های‌شان هست که ما از آن لذت می‌بریم و ماندگار هستند.

پوران درخشنده در پایان گفت: همیشه قرار بود بعد از فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» دوباره با هم کار کنیم. همین اواخر برای کار جدیدم با او صحبت کردم و قرار بود با هم جلسه حضوری بگذاریم اما این حادثه باعث شد، این همکاری هم اتفاق نیفتد و من همچنان متاثر باشم که فرصت نشد، دوباره با هم همکاری کنیم.

امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در ۶۹ سالگی امروز ۲ مهر ماه از دنیا رفت.


منبع: خبرگزاری ایسنا