آیین گشایش نخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا ، شامگاه گذشته 16 آذر با حضور عزت‌الله مهرآوران، بهزاد صدیقی، سیروس همتی، زری کریمی، علی‌محمد رحیمی، علی یعقوب‌زاده و نیز جمعی از هنرمندان تئاتر و مدیران فرهنگی در خانه‌ فر‌هنگ فدک برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر:  بهزاد صدیقی، نمایش‌نامه‌نویس و دبیر این یادواره،در ابتدای این آیین گفت: به همه‌ی عزیزان که در محفل دوستانه و صمیمی آیین گشایش نخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا حاضر‌شده‌اند، خوش‌آمد می‌گویم. هم‌چنین ازهنرمندان عزت‌الله مهرآوران، محمد چرم‌شیر، سیروس همتی، خسرو امیری، زری کریمی، علی یعقوب زاده، علی محمد رحیمی، مجید علم بیگی، مریم عسگری و نیز سایر هنرمندانی که دعوت خانه‌ی‌تئاتر فرهنگ‌سرای گلستان را پذیرفتند و این افتخار را اول به بنده و بعد به مجموعه‌یمدیریت فرهنگی هنری منطقه‌یهشت و فرهنگ‌سرای گلستان دادند تا در این روی‌داد شرکت داشته باشند، سپاس‌گزاری می‌کنم.

وی در ادامه افزود: اتفاقات خوبی را در نخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا  شاهد خواهیم‌بود که یکی از آن ها خوانش یکی از آثار دینی و معنوی محمد چرم‌شیر است. هم‌چنین ازآقای خسرو امیری که یکی از نمایشنامه نویسان و کارگردانان خوب تئاتر کشور هستند،نمایش‌نامه‌ای خوانش می شود که مطمئن هستم با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو خواهد‌شد.

رییس هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌نویسان ایران در بخش بعدی سخنانش اظهار‌کرد: این نمایش‌نامه‌خوانی‌ها با هدف معرفی ادبیات نمایشی ایران در حوزه‌ی دینی و مذهبی و به منظور آشنایی مخاطبان کلان‌شهر تهران برپا‌‌‌شده و امیدوارم چنین فعالیت‌هایی با همین تعداد محدود در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، بتواند به غیر از جنبه‌های سرگرمی، اندکی هم بر وجه اندیشه‌گی شهروندان اضافه‌کند و خلاقیت‌های هنرمندان ، ارتقای فکری و دانش هنری شهروندان را فراهم‌ آورد.

اسرافیل صف‌آرا، معاون آفرینش و اجرای مدیریت فرهنگی منطقه‌ هشت و فرهنگ‌سرای گلستان در ادامه‌ این مراسم یادآور شد: از اواخر شهریور ماه که در فرهنگ‌سرای گلستان مستقر شدیم  و سعادت این را پیدا کردیم در خدمت شهروندان خوب  منطقه‌ هشت  یا ثامن که به نام امام رضا (ع) مزین‌شده، باشیم، خلا‌ائی در حوزه‌ی تئاتر راحس کردیم که با برنامه‌ریز‌های به عمل آمده ، تلاش می‌کنیم بخشی از فعالیت‌های این منطقه  را به روی‌داد‌های تئاتر دراین منطقه اختصاص دهیم. 

عزت‌الله مهرآوران، نمایش‌نا‌مه‌نویس، بازی‌گر تئاتر، سینما و تلویزیون، نیز در بخش بعدی آیین گشایش نخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا در سخنانی کوتاه گفت: خیلی خوش‌حالم از این‌که می‌بینم در نقاط مختلف شهر تهران مردم علاقه‌مندی خودشان را به تئاتر نشان می‌دهند. به خصوص در نمایش‌نامه‌خوانی که رسم فرهنگی ما و ادبیات ما که شنیداری بوده، چنین برنامه‌هایی می‌تواند سرآغاز آن باشد تا به بهتر شنیدن عادت‌کنیم.

وی در پایان افزود: در نمایش‌نامه‌خوانی صمیمیت و خصلت‌های انسانی با ابزار زبان و صدا است که مفاهیم  را منتقل می‌کند. من خیلی دلم می خواست که یک روز هنرمندانی مثل آقای سیروس همتی، همت‌کنند و بچه‌ها را در سنین مختلف به نمایش‌نامه‌خوانی عادت بدهند و این می‌‌تواند به خصوص برای خانواده‌های ایرانی که قصه گفتن در آن ها رواج داشته، راه‌گشا باشد. ما می‌توانیم به بچه‌های‌مان یاد بدهیم که هم خوب بخوانند و هم خوب بشنوند.

آیین گشایش نخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا با نمایش‌نا‌مه‌خوانی این منم نوشته‌ سیروس همتی و تقی همتی‌‌نیا و کارگردانی سیروس همتی و نیز نشست پرسش و پاسخ در نخستین نشست آن به پایان رسید.

برنامه دومین و سومین روزنخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی «نی‌نوا»

در دومین روز از نخستین یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا، نمایش‌نا‌مه‌خوانی کرب و بلا نوشته و کارگردانی خسرو امیری، توسط خانه‌ی تئاتر فر‌هنگ‌سرای گلستان برگزار‌می‌شود.

 نمایش‌نامه‌‌خوانی کرب و بلا کاری از گروه تئاتر هزاردستان ساعت 18 روز دوشنبه 17 آذرماه جاری با نقش‌خوانی محمد مختاری، خسرو امیری و سیمین به‌فر در خانه‌ی فر‌هنگ فدک اجرا‌می‌شود.

هم‌چنین در سومین روز از یادواره‌ی نمایش‌نا‌مه‌خوانی نی‌نوا، فردا سه‌شنبه‌ 18 آذر‌ماه‌ جاری، نمایش‌نا‌مه‌ی‌خوانی شرف‌نا‌مه‌ی یحیای تیره بخت کاری از گروه تئاتر سپنتا، نوشته‌ی محمد چرم‌شیر به کارگردانی بهزاد صدیقی با‌ نقش‌خوانی عزت‌الله مهرآوران، علی‌محمد رحیمی، زری کریمی و سجاد بابایی به صحنه‌ می‌رود. در این نمایش‌نا‌مه‌خوانی بهنام صدیقی به عنوان عکاس، منیژه فریدی به عنوان دستیار کارگردان، علی کاوه به عنوان تصویر بردار و حسین سینجلی به عنوان مسئول روابط عمومی، صدیقی را یاری می‌دهند.

علاقه‌مندان برای شرکت در نمایش‌نا‌مه‌خوانی‌ها می‌توانند ساعت 18 روز‌های یادشده به‌خانه‌ فر‌هنگ فدک واقع در میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب فر‌هنگ‌سرای گلستان، خیابان بوستان فدک مرا‌جعه کنند یا برای اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن 77813002  تماس بگیرند.

لازم ‌به یادآوری است کلیه‌ی عواید حاصل از فروش بلیت این نمایشنا‌مه‌خوانی‌ها به موسسات خیریه‌ی محک و  زنجیره‌ی امید اهدا می‌شود.