مدیر مرکز تئاتر «مولوی» با اعلام از سرگیری فعالیت این تالار نمایشی، توضیحاتی هم درباره آغاز به کار مدرسه تئاتر «مولوی» ارایه کرد.

چارسو پرس: امیرحسین حریری گفت: از روز پنجشنبه ۱۴ مهر ماه نمایش «رضا» اجرای خود را در تالار اصلی مولوی از سر گرفت. این نمایش جزو آثار شاخص دانشگاهی است که اجرای آن به دلیل شرایط اجتماعی موجود، با وقفه‌هایی رو به رو شد ولی در تلاشیم تا دو هفته دیگر همچنان پذیرای این اثر نمایشی باشیم تا تعداد بیشتری از مخاطبان، فرصت دیدن آن را داشته باشند.

حریری ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی که در اطلاع‌رسانی وجود دارد، در یکی دو روز گذشته، استقبال از اجرای این نمایش بد نبوده و امیدواریم در روزهای آتی بهتر هم بشود.

او درباره اجراهای تالار کوچک مولوی نیز توضیح داد: نمایشی که در نوبت اجرای این تالار است، فعلا مراحل صدور مجوز را طی می‌کند و بعد از دریافت مجوز اجرا، این نمایش هم اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره زمان آغاز به کار مدرسه تئاتر مولوی هم گفت: قرار بود پیش از این فراخوان این مدرسه را منتشر کنیم ولی به دلیل شرایط اجتماعی فعلی، انتشار فراخوان را به عقب انداختیم. اما همه تلاش‌مان بر این است که این فراخوان مهر ماه منتشر شود و از آبان بتوانیم مراحل عملیاتی آن را آغاز کنیم.

حریری با بیان اینکه جامعه هدف این مدرسه دانشجویان غیر تئاتری و دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هستند، تصریح کرد: متاسفانه در سیستم آموزش و پرورش ما هیچ فضایی برای فعالیت‌های نمایشی و آشنایی با تئاتر وجود ندارد. به همین دلیل علاقه‌مندان اولین مواجهه علاقه‌مندان این رشته با مباحث تئاتری، از دانشگاه است که دیرهنگام به نظر می‌رسد و بخشی از زمان مفید علاقه‌مندان از دست رفته . بنابراین ما تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی مدرسه تئاتر مولوی، فضایی را برای آشنایی متقاضیان بویژه نوجوانان با تئاتر ایجاد کنیم و امیدواریم با این کار بخشی از خلاءیی که در سیستم آموزش و پرورش هست، جبران شود.

در چند روز گذشته و به دنبال تعطیلی اغلب سالن‌های تئاتر مرکز شهر، مرکز تئاتر مولوی هم فعالیت‌های خود را متوقف کرد. این مرکز در خیابان شانزده آذر واقع شده و در چند روز اخیر به دلیل شرایط خیابان‌های اطراف این مرکز، دسترسی مخاطبان به این مجموعه نمایشی دشوار شده بود. ضمن اینکه اغلب گروه‌های نمایشی به دلیل محدودیت در اطلاع‌رسانی، نمی‌توانستند به تبلیغ نمایش‌های خود بپردازند.


منبع: خبرگزاری ایسنا