کارگردان نمایش «گالیله» که قرار بود آبان و آذر سال جاری در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، اعلام کرد که این اثر نمایشی با توجه به شرایط فعلی اجرا نمی‌شود.

چارسو پرس: شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان نمایش «گالیله» که قرار بود در پاییز سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، درباره وضعیت اجرای این اثر گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا قرار بود نمایش «گالیله» را روی صحنه ببریم و ۳ ماه تمرین کردیم که این امر آن زمان با توقف تمرین‌ها میسر نشد و با پایان تعطیلی دوران کرونایی تئاتر بار دیگر تصمیم به تمرین و اجرای نمایش گرفتیم. از ۵ ماه پیش تمرین‌های «گالیله» را در سخت‌ترین شرایط شروع کردیم و قرار بود نیمه دوم سال جاری نمایش را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

وی یادآور شد: مرحله بازبینی نمایش «گالیله» انجام و پس از برگزاری چندین جلسه بابت مسائل نظارتی، مجوز اجرای نمایش صادر شد. اما با اتفاقاتی که در یک ماه اخیر رخ داد، تمرین‌های نمایش متوقف شد و طی گفتگویی که با عوامل نمایش داشتیم متاسفانه به این تصمیم رسیدیم که با توجه به شرایط فعلی و وضعیت کنونی اجراهای تئاتر، نمایش «گالیله» را روی صحنه نبریم.

حسین‌پور تأکید کرد: بابت تمرین و تولید نمایش «گالیله» تا پیش از توقف آن چند صد میلیون تومان هزینه کردیم و مقروض شده‌ایم که بدون جبران این خسارت ادامه راه ممکن نیست. از این رو جلساتی با مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم که ایشان اعلام کردند خسارت‌های مالی ما را جبران می‌کنند و ما پیگیر تحقق این امر هستیم.

این هنرمند تئاتر در پایان درباره اینکه آیا تصمیمی بر اجرای نمایش «گالیله» در مقطع زمانی دیگر هست یا نه، گفت: طی توافق کتبی که با ریاست مجموعه تئاتر شهر شکل گرفته است، مقرر شد نمایش «گالیله» در مهر و آبان سال ۱۴۰۲ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به مدت ۴۵ شب روی صحنه برود. امیدوارم این نمایش در شرایطی مناسب، آرام و بدون التهاب که حال مردم خوب باشد روی صحنه برود و نتیجه زحمات چند ساله گروه پرتلاش و درخشان این اثر، به ثمر بنشیند.


منبع: خبرگزاری مهر