کارگردان نمایش «خونه» با انتقاد از وضعیت تبلیغات در شرایط فعلی می‌گوید: ظاهرا تنها راه چاره این است که تراکت چاپ کنیم و دستی پخش کنیم.

چارسو پرس: نسیم تاجی که به تازگی اجرای این نمایش را در تماشاخانه «سنگلج» آغاز کرده،  توضیحاتی درباره این اثر نمایشی ارایه می‌دهد و تاکید می‌کند که اداره کل هنرهای نمایشی باید از گروه‌هایی که در این مقطع روی صحنه هستند، حمایت کند.

او با ابراز تاسف از کم‌تعداد بودن تماشاگران این نمایش می‌گوید: در دو روز اولی که نمایش را اجرا کردیم، تماشاگر چندانی نداشتیم و فقط مهمان‌ گروه به تماشای نمایش آمدند ، ولی امیدوارم در روزهای آینده اتفاقات بهتری برای کارمان رخ بدهد.

تاجی که از وضعیت تبلیغات در شرایط فعلی بسیار غمگین است، ادامه می‌دهد: واقعیت این است که هیچ تبلیغی نداریم. در واقع کل فرصت‌های تبلیغاتی را از دست داده‌ایم. قرار است تراکت چاپ کنیم و آنها را دستی پخش کنیم چون چاره دیگری نداریم.

این کارگردان خواستار حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از گروه‌هایی است که در این مقطع زمانی روی صحنه می‌روند.

او درباره ضرورت این حمایت‌ها توضیح می‌دهد: اگر اداره کل هنرهای نمایشی از گروه‌ها حمایت نکند، متحمل زیان بسیاری خواهیم شد. به عنوان نمونه نمایش خود ما ۱۳ بازیگر دارد و مجموع عوامل ما ۲۰ نفر هستند. اگر حمایتی صورت نگیرد، چگونه پاسخگوی این گروه پر جمعیت باشم. بخصوص که بعد از ناآرامی‌های اخیر گفتیم در چنین شرایطی، اجرا نکنیم ولی گفتند در همین وضعیت هم تئاتر، تماشاگران خود را دارد . در ضمن اگر اجرای خود را انجام نمی‌دادیم، از جدول اجراها خارج می‌شدیم و در آینده، دیگر در اولویت اجرا قرار نمی‌گرفتیم.

نمایش خونه

این کارگردان با اشاره به مراحل تمرین و آماده‌سازی این نمایش می‌افزاید: از سه ماه قبل تمرین کار را آغاز کردیم و هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم که در زمان اجرایمان شرایط به این شکل رقم بخورد و گر نه تمرین نمی کردیم.

تاجی در بخش دیگری از این گفتگو درباره اجرای این نمایش در تماشاخانه سنگلج که بیشتر برای اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی تعریف شده است، می‌گوید: عِرق خاصی به تماشاخانه سنگلج دارم . ضمن اینکه برای اجرای این نمایش یک سالن قاب صحنه‌ای می‌خواستم که سنگلج چنین است و با توجه به پر تعداد بودن گروه بازیگران ما، سالن مناسبی برای اجرای این نمایش است. از طرف دیگر نمایش ما کمدی است که مخاطب این گونه کارها در تماشاخانه سنگلج بیشتر است.

نمایش خونه

 بهرام سروری‌نژاد، ماهی طاهری، علی یازرلو، حامد سوری، میثم عباسی، رضا نعمتیان، مبین آذربایجانی، شاهین گل کار، امیر مهدی میرزائی، مهرداد باقری، مژده ارجمند پیوند، طاهره بهرامی‌نهادفر و حسن‌ فتحعلی‌بیگی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خانه‌ای بی سند که از زمان‌های دور افرادی در آن ساکن شده‌اند خانه در حال ریزش است و به دلیل نداشتن سند زیباسازی شهرداری نمی‌تواند کمکی کند. سکنه خانه به این فکر می افتند که خانه را بفروشند... »

نمایش «خونه» از ۵ آبان ماه اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده و قرار است تا ۵ آذر هر شب راس ساعت ۱۹ و چهل و پنج دقیقه روی صحنه برود. علاقه‌مندان برای تماشای آن می‌توانند از سایت تیوال بلیت تهیه کنند.

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا