سی و پنجمین جشنواره فیلم «توکیو» با اعطای دو جایزه اصلی به فیلم‌های «جنگ جهانی سوم» و «پروانه ها فقط یک روز زندگی می‌کنند» به کار خود پایان داد.

چارسو پرس: جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو» در سال ۲۰۲۲ به کار خود پایان داد و فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی حضور داشت در نهایت جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

«جنگ جهانی سوم» که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ است، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های جشنواره ونیز تجربه کرد و جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را به خود اختصاص داد.

اما فیلم «پروانه‌ها فقط یک روز زندگی می‌کنند» ساخته محمدرضا وطن‌دوست که در بخش فیلم‌های بلند آسیایی حضور داشت نیز جایزه بهترین فیلم این بخش را به خود اختصاص داد. این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره توکیو رونمایی شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو از تاریخ ۲۴ اکتبر تا دوم نوامبر (۲ تا ۱۱ آبان) در ژاپن برگزار شد و فیلم «حیوان» ساخته «رودریوگو سوروگوین» جایزه بهترین فیلم و کارگردانی بخش مسابقه اصلی را به خود اختصاص داد.