نمایشنامه ˝وای بر مغلوب˝ برای نخستین بار از سوی نشر نگاه منتشر شد. همچنین سه اثر دیگر از غلامحسین ساعدی با عناوین ˝عزاداران بیل˝، ˝آشفته حالان بیدار بخت˝ و ˝غریبه در شهر˝ تجدید چاپ شدند. آثار دیگری نیز از این نویسنده در دست چاپ است.

پایگاه خبری تئاتر: "وای بر مغلوب" نمایشنامه‌ای از غلامحسین ساعدی، برای نخستین بار از سوی نشر نگاه منتشر شد. این کتاب 112 صفحه‌ای با بهای 6000 تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

"عزاداران بیل" مجموعه‌ای از هشت داستان پیوسته درباره فلاکت‌های مدام مردمان روستایی به نام بَیَل است. این کتاب با 208 صفحه در چاپ سیزدهم (سوم نگاه) با بهای 10000 تومان راهی کتابفروشی ها شده است.

"آشفته حالان بیدار بخت" که دربرگیرنده 10 داستان کوتاه است، با 272 صفحه و قیمت 14000 تومان برای دومین بار از سوی انتشارات نگاه منتشر شد.

"غریبه در شهر" رمانی شامل سه بخش با 286 صفحه در دومین چاپ خود از سوی انتشارات نگاه با قیمت 15000 تومان منتشر شده است.

آثار دیگری از غلامحسین ساعدی با عناوین "دیکته و زاویه"، "واهمه‌های بی‌نام و نشان"، "خانه روشنی"، "عافیتگاه" و "گاو" نیز در دست چاپ هستند.

غلامحسین ساعدی در 1314 در تبریز دیده به جهان گشود. او با نام مستعار گوهر مراد بیشتر آثار نمایشی خود را به چاپ سپرد. در دانشگاه‌های تبریز و تهران پزشکی و روانپزشکی خواند. با درک خاصی از شخصیت‌های روان‌پریش و آشفته‌ذهن و کشف دردها و آسیب‌های روحی آنان، توانست به خوبی از این کاراکترها در داستان‌های خود بهره گیرد. فضای داستان‌ها و نمایشنامه‌هایش آکنده از درهم آمیختگی کابوس و واقعیت است که فضایی وهمناک به آثارش می‌دهد.

اولین مجموعه داستان ساعدی در 1339 به نام "شب نشینی باشکوه" منتشر شد. در مجموعه داستان به‌هم‌پیوسته "عزاداران بیل" 1342، "توپ" و "ترس و لرز" 1346 از بدویت جغرافیایی برای ترسیم فضایی ترسناک به خوبی بهره می‌جوید.

از مجموعه داستان‌هایش می‌توان از "واهمه‌های بی‌نام و نشان" 1346، "گور و گهواره" 1350 و از تک نگاری‌های او "اهل هوا" 1345 و "خیاو یا مشکین شهر" و از آثار نمایشی‌اش "لال بازی‌ها"، "چوب به دست‌های ورزیل"، "آی با کلاه آی بی کلاه" و "دیکته و زاویه" نام برد.

ساعدی در سال 1364 در فرانسه درگذشت و در جوار صادق هدایت به خاک سپرده شد.