لیلی عاج، کارگردان تئاتر و سینما عنوان کرد: امسال تنها به کار سینمایی‌ام می‌پردازم و تلاش داریم آن را برای فجر آماده کنیم، اما سال بعد «معده طبقه متوسط» درباره کارگران هفت تپه را به صحنه خواهم برد.

چارسو پرس: لیلی عاج ، کارگردان تئاتر که امسال برای نخستین بار دست به ساخت فیلم سینمایی با عنوان «سرهنگ ثریا» زده است گفت: فعلا تصمیم نداریم درباره این فیلم سینمایی و جزئیاتش اطلاع رسانی کنیم، اما این فیلم از سوی سازمان رسانه‌ای اوج ساخته می‌شود و تلاش بر این است که برای جشنواره فجر آن را آماده کنیم.

** «معده طبقه متوسط » سال آتی اجرا می‌شود

وی درباره اجرای نمایش «معده طبقه متوسط» که قرار بود امسال به اجرا برسد، گفت: قبل از شروع بحران کرونا نمایشنامه آن را شروع کردم و در دوران قرنطینه نمایشنامه آماده شد. این نمایش درباره کارگرهای هفت تپه است که تصمیم داشتم شرایط بد زندگی و وضعیت‌شان را به نمایش بگذارم.

عاج در ادامه گفت: طبقه کارگر همیشه مورد علاقه من برای کارهای تئاتر بوده است، هرچند تصمیم گرفتم در این کار ضد قهرمان هم داشته باشم، در ادامه به فساد مالی و رنج این طبقه متوسط نیز پرداخته‌ام. برای اجرای این کار با سالن ایرانشهر برای ماه‌های شهریور و مهر ۱۴۰۲ صحبت کردم، البته نمی‌دانم با این شرایط پیش آمده و تعویق در اجراها وضعیت چگونه خواهد شد، ممکن است برنامه ریزی‌ها تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه خط قرمزش شهدا هستند، گفت: نمی‌خواهم بگویم پرچمدار طبقه متوسط هستم اما تلاش دارم در پس درام‌هایی که می‌نویسم یک قصه جذاب خلق کنم که البته به زندگی کارگرها نیز بپردازد. فعلا برای اجرای این نمایش بازیگرانی در نظر ندارم، چون اجرا برای سال بعد است اما چون دو بازیگر خوب در فیلمم دارم که امکان دارد از آنها هم استفاده کنم. 

**  وضعیت ارزیابی و نظارت بر تئاتر اصلا خوب نیست

عاج درباره شرایط فعلی تئاتر و اجرا نرفتن هنرمندان گفت: بعد از دو سال سخت کرونا الان شرایط اینطور شده، هنرمندان تئاتر دل و دماغ اجرا رفتن ندارند چرا که خیلی هم نمی توانند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند، از سویی وضعیت ارزیابی و نظارت بر تئاتر اصلا خوب نیست.

وی در پایان با اشاره به شرایط هنرمندان تئاتر تصریح کرد: هنرمند یا باید حرفش را بزند یا اینکه گوشه‌ای بنشیند، بنابراین من به هنرمندان تئاتر حق می‌دهم که نخواهند اجرا بروند با وجود اینکه معاششان در خطر است و از آن خبر دارم.

///.


منبع: خبرگزاری آنا