رئیس هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر نسبت به قطع کمک هزینه‌های این حوزه تئاتری و عمل نشدن به وعده‌های داده شده مسئولان اعتراض کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی قلعه با اشاره به قطع کمک هزینه‌های گروه‌های تئاتری در تالار «هنر» از طرف مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری گفت: انجمن تئاتر کودک و نوجوانان نسبت به این قضیه معترض است، آن هم با توجه به اینکه در شهریور ماه تجمعی انجام شد و معاونت هنری این قول را داد که از ابتدای مهرماه با گروه‌های نمایشی قرارداد بسته شود اما به این قول وفا نشد.

او یادآور شد: حدود 20 روز قبل هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان به مدیرعامل خانه تئاتر برای پیگیری این مساله نامه‌ای نوشت و آقای راد هم (مدیرعامل خانه تئاتر) نامه‌ای را به آقای مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد) فرستادند که دوباره برای پیگیری مساله، نامه‌ای از طرف معاونت هنری به آقای طاهری (مدیر اداره کل هنرهای نمایشی) نوشته شده تا قراردادها منعقد شوند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

قلعه در این‌باره ادامه داد: مدیر کل اداره هنرهای نمایشی در پاسخ به نامه معاونت هنری اعلام کرده است که از ابتدای امسال در دفترچه بودجه، کمک هزینه‌های تئاتر گنجانده شده اما اختصاص داده نشده است. پس معلوم می‌شود مشکلاتی بین این دو دستگاه وجود دارد که ما نمی‌دانیم الان برای قطع بودجه با چه کسی صحبت کنیم؟!

این کارگردان تئاتر با اشاره به طوماری که حدودی یک ماه قبل توسط اعضای انجمن تئاتر کودک و نوجوان امضا شده است‌، افزود: این طومار به امضای حدود 300 نفر رسیده است و ما تا عملی شدن این قضیه آن را پیگیری می‌کنیم.

او یادآور شد:اما به طور شفاهی شنیده‌ایم که آقای مرادخانی گفته است ماجرا درست می‌شود اما ایشان هیچ کاری انجام نداده و اندک کمک هزینه‌ای به تئاتر کودک و نوجوان داده می‌شد، قطع شده است.

قلعه همچنین اظهار کرد: به دلیل پرداخت نشدن این کمک هزینه بسیاری از کارگردان‌ها و بازیگران گروه‌ها دچار مشکل شده‌اند و امیدواریم این مساله به زودی برطرف شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا