امیرسیدزاده تهیه‌کننده سینما معتقد است که مستند «فرزندکشی» با مرگ پدر بابک خرمدین به نوعی به فراموشی سپرده شد.

چارسو پرس: سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما درباره پروژه‌هایی که به‌عنوان تهیه‌کننده در دست دارد، گفت: در حال حاضر مشغول تولید فیلم سینمایی «داد» جدیدترین اثر ابولفضل جلیلی هستیم. این فیلم نیز مطابق همه فیلم‌های این کارگردان درباره نوجوانان زیر ۱۸ سال است.

وی بیان کرد: این فیلم یک درام عاشقانه است که با نگاهی اجتماعی به واکاوی مسائل روانشناختی کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال می‌پردازد. اینکه این گروه سنی که با مشکلات ناشی از بحران خانواده، سرخوردگی در اجتماع و یا بزهکاری روبه‌رو هستند با چه تأثیرهایی مواجه می‌شوند.

این تهیه‌کننده توضیح داد: فکر می‌کنم «داد» به نسبت دیگر فیلم‌هایی که آقای جلیلی تا امروز تولید کرده، از سر و شکل مفهوم‌دار تری برخوردار است، به این معنا که اکثر فیلم‌های این کارگردان خاص است و مخاطب عام چندان آن را نمی‌پسندد. اما فکر می‌کنم این فیلم بتواند مخاطبان گسترده‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در «داد» نیز همانند دیگر فیلم‌های جلیلی از بازیگران شناخته شده استفاده نشده است، تاکید کرد: البته هنوز برنامه‌ای برای چگونگی نمایش این پروژه نداریم.

سیدزاده همچنین درباره مستند «فرزندکشی» که قرار بود با موضوع قتل بابک خرمدین توسط سیامک میثاقی تولید شود، گفت: این پروژه همچنان متوقف است، آن زمان که باید چنین سوژه‌ای مورد حمایت قرار می‌گرفت، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید نشد. حالا هم که می‌توان گفت که این اتفاق به فراموشی سپرده شده چرا که پدر زنده یاد بابک خرمدین فوت کرد و مادرش نیز از زندان آزاد شد.

این تهیه‌کننده در پایان تاکید کرد: هدف ما برای تولید چنین مستندی، بررسی و نمایش یک آسیب اجتماعی بزرگ در جامعه امروزی با موضوع فرزندکشی بود که ناشی از فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و آموزشی در جامعه است و بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب چنین مشکلاتی را برطرف کنیم.


منبع: خبرگزاری مهر