مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: ظرفیت هنری تئاترِ شهرستان‌های استان تهران، از خود پایتخت هم بیشتر است که باید از این توان، برای توسعه هنرهای نمایشی، بهره گرفت. بر این اساس برگزاری جشنواره تئاتر استانی یکی از راهکارهای تجلی این ظرفیت نهفته می‌داند.

چارسو پرس: نظری با تاکید بر تقویت اقتصاد تئاتر شهرستان‌ها، گفت: وقتی مسائل رزق و اقتصادی و فرهنگی هنرمند رفع شود، دیگر نیازی به مهاجرت به تهران و مرکز استان نخواهد بود. برای مثال شهریار، شهر نسبتاً بزرگی است و گروه‌های نمایشی زیادی دارد و کارگردان‌های تئاتری دارد که ساکن آنجا هستند اما چرا بستر فعالیت نمایشی در آنجا نیست تا این افراد در همان شهر به تولیدات هنری و اجرای آثارشان بپردازند؟ تنها دلیل این است که تمرکز امکانات در تهران به وجود آمده و فرد مجبور به مهاجرت به تهران شده است و شهر خود را رها کرده است.»

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره حمایت از هنرمندان شهرستان‌های استان توضیح داد: تا این لحظه به دلیل مشکلات مالی و فشارهای اقتصادی کار خاصی نتوانسته‌ایم انجام دهیم و بسته حمایتی داشته باشیم ولی درصدد هستیم همچون تهران که هنرمندانش در حال استفاده از بسته‌های حمایتی هستند، بتوانیم برای شهرستان‌ها به‌ویژه شهرهای استان تهران نیز این امکان را فراهم کنیم. 


منبع: خبرگزاری ایرنا