«ورزش از نگاه دو» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیون همزمان با آغاز رقابت‌های جام جهانی از امشب (شنبه ۲۸ آبان) به صورت زنده روانه آنتن می‌شود.

چارسو پرس: این برنامه با اجرای حسن اسماعیل‌پور قرار است همزمان با جام جهانی در ویژه برنامه‌ای به مدت ۳۰ شب با نگاهی فرهنگی اجتماعی به بررسی و تحلیل این رقابت‌ها و موضوعات کمتر پرداخته شده در حوزه فوتبال بپردازد.

طی این مدت علیرضا مسعودی (مشهدی) نیز راوی بخش قطر این برنامه است. پس از پایان جام‌جهانی نیز این برنامه در پخش هفتگی خود قرار است با رویکردی متفاوت و از زاویه‌ای جدید به ورزش ایران پرداخته و از دریچه ای نو اتفاقات ورزش کشور در میادین داخلی و بین المللی را مورد ارزیابی قرار دهد.

ورزش از نگاه دو در ایام جام جهانی میزبان بزرگان فوتبال ایران و جهان است و در ویژه برنامه ای که هر شب به صورت زنده از شبکه دو سیما به روی آنتن  می رود، علاوه بر پرداختن به بازی‌های ایران، با بررسی پرونده‌های مختلف، فوتبال را از تمامی زوایای فنی، فرهنگی، اجتماعی و ... مورد کارشناسی قرار خواهد داد.

ورزش از نگاه دو کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری که هر شب ساعت  ۲۴:۰۰ روانه آنتن می‌شود. بازپخش این برنامه روز بعد ساعت ۱۷:۱۵ خواهد بود.