ساترا چند روز قبل از آغاز جام‌جهانی قطر، دستورالعمل نحوه‌ی پخش مسابقات از پلتفرم‌های دارای مجوز را اعلام کرد. خبری که پلتفرم‌ها را به استفاده از قاب اختصاصی شبکه‌های سه و ورزش سیما ملزم می‌کرد. این شرایط که از سوی برخی، به قوانین دست و پاگیر سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برای رسانه‌ها تعبیر و با انتقادهایی همراه شد، در نهایت به همین شکل به اجرا درآمد و با این همه ۳۰ رسانه‌ی صوت و فراگیر را برای پخش مسابقات جام‌جهانی به صورت زنده، به تبعیت مجاب کرد.

چارسو پرس: حدود ۳۰۰ رسانه صوت و تصویر فراگیر از ساترا مجوز دارند که در حوزه‌های آموزشی، نمایشی، اطلاع‌رسانی، کاربرمحور و موسیقی فعالیت می‌کنند. از این تعداد رسانه اما صرفا برخی که پخش جام‌جهانی با محتوایشان همخوانی دارد (مانند نمایشی، اطلاع‌رسانی و کاربرمحور) مجاز به پخش این رویداد ورزشی هستند و از بین آنها هم ۳۰ رسانه تمایل داشته‌اند، قاب اختصاصی (iframe) شبکه‌های سه و ورزش را برای پوشش زنده مسابقات جام‌جهانی بپذیرند.

این رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ضمن دریافت رایگان تصاویر زنده مسابقات جام جهانی از ساترا به عنوان سازمان زیرمجموعه صداوسیما، انحصار تبلیغات و گزارش این مسابقات در اختیار رسانه ملی را هم پذیرفته‌اند.

در ادامه اسامی ۳۰ پلتفرمی را مشاهده خواهید کرد که پخش قاب اختصاصی شبکه‌های سه و ورزش را در جام جهانی پذیرفته‌اند. این اسامی با پیگیری خبرنگار ایسنا از ساترا در اختیار این رسانه قرار گرفته و در جدولی شامل دو ستون ۱۵ تایی به نمایش درآمده است.
 

اسامی رسانه هایی که جام جهانی را پخش میکنند اسامی رسانه هایی که جام جهانی را پخش میکنند
 روبیکا اکران ۲۴
سیما واتی‌وی آکو
مد و برند هروتا
فانو فیلم هما تی‌وی
ویدانه سینما رکس
تلویدئو مشهدی تی‌وی
پهباد نما فیلم
آپ فیلم مسنی سینما
فیلمالند اسپرت پلاس
لحظه گپ فیلم
پویا رسانه تماشا
تماشاخانه هابینا
آخرین خبر پیج تی‌وی
آنتن پلی نو
سیمای همراه اسپرت تی‌وی


از میان این ۳۰ رسانه، روبیکا برنامه‌ای اختصاصی درباره‌ی جام‌جهانی ساخته که امروز  ـ  چهارشنبه ـ دوم آذر ماه ـ قسمت سوم آن از طریق این پلتفرم پخش خواهد شد.

///.