نمایش «شکسپیر» به کارگردانی و اجرای یک هنرمند کانادایی به‌صورت تک‌اجرا و در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر:  رابرت گرین‌وود، کارگردان کانادایی این اثر در آغاز با اشاره به این که این نمایش به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد، گفت: برای من مهم نیست که شما کلمات و جمله‌ها را متوجه شوید، بلکه این مهم است که عواطف و احساسات را بفهمید.

این نمایش که تنها بازیگر آن نیز گرین‌وود بود، به جهان‌بینی و دغدغه‌های یک انسان میان‌سال پرداخت.

متن نمایش «شکسپیر» برگرفته از آثار ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس مطرح انگلیسی بود و در آن نویسنده، بخش‌هایی از نمایشنامه‌هایی نظیر مکبث، هملت، رمئو و ژولیت، آنتونی و کلئوپاترا و برخی اشعار وی از جمله غزل 130 را به کار برده بود.

در پایان این نمایش گرین‌وود با بیان این که از سفرش به ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کشورمان بسیار خرسند است، از استقبال بی‌نظیر هنرجویان ایرانی و ظرفیت‌ها و استعداد‌های درخور توجه آنان گفت.

در پایان اجرا نیز حسین طاهری - مدیر کل اداره هنرهای نمایشی - به روی صحنه آمد و گفت: واقعیت این است که سیل مشتاقان به خانواده تئاتر و مسائل دیگر باعث شد که انجمن تئاتر کشورمان از خانواده جهانی تئاتر برای برگزاری کارگاه آموزشی دعوت کند.

از سوی دیگر، سیداشرف طباطبایی - مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران - با اعلام این که برخی کشورها خواهان همکاری با ایران در حوزه تئاتر هستند، گفت: خوشحالیم که دروازه جدیدی از آموزش در حوزه تئاتر به کشور باز شده است.