خانه سینما متعلق به تک تک اعضاء است وبدیهی است هیئت مدیره و نمایندگان صنوف هم برای همان کاری که در اساسنامه آمده وکالت دارند نه برای بیانیه دادن و کار سیاسی کردن.

چارسو پرس: در پی اتفاقات روزهای اخیر و بیانیه‌ای که به اسم خانه سینما منتشر شده است، جمعی از اعضای صنوف خانه سینما بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در ادامه ارائه می‌شود.

بسمه تعالی

 به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم، بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه خانه سینما» منتشر شده است که ما اعضای خانه از نوشتن آن مطلع نبودیم تا انتشار عمومی. 

 متاسفانه بر خلاف ماده یک اساسنامه خانه سینما سال‌هاست چند نفر عادت کرده‌اند به نام اعضاء خانه سینما، به هر بهانه و سر هر بزنگاهی بیانیه حزب سیاسی خودشان را منتشر کنند؛ بی‌که بسیاری از اعضا در جریان آن قرار گرفته باشند.

در حالی‌که اساساسنامه تصریح دارد که خانه سینما موسسه‌ای است مستقل غیر سیاسی که  ایجاد امنیت شغلی، تامین اجتماعی و کمک به فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی در زمینه تولید، توزیع و نمایش بر عهده دارد، پس خانه سینما باید به تک تک اعضای سرویس اقتصادی، رفاهی و حتی کمک به مخدوش نشدن حیثیت اعضا کند، مثلا نباید یکی از اعضا از نداشتن اجاره بها کنار خیابان زندگی کند و... 

 نه اینکه عده‌ای به نام اعضاء خانه بیانیه حزبی صادر کنند در همین جا به اعضای هیئت مدیره خانه سینما با احترام عرض می‌کنیم، اگر برخی دوستان از برخورد دستگاه قضایی با سینماگران که عضو سیاسی حزب آن‌ها هستند. و تخلف رانندگی یا جرائم دیگر داشتند ناراحت شدند، چرا اجازه می‌دهند به نام خانه سینما بیانیه داده شود؟
خانه سینما متعلق به تک تک اعضاء است وبدیهی است هیئت مدیره  و نمایندگان صنوف هم برای همان کاری که در اساسنامه آمده وکالت دارند نه برای بیانیه دادن و کار سیاسی کردن. 
همچنین متذکر می‌شود هیچکس حق ندارد بیانیه بنویسد و به اعضای خانه سینما زنگ بزند و با لحن تهدید امضا بگیرد.
همه این موارد خلاف اساسنامه و حقوق شهروندی اعضاست.وبه لحاظ قانونی جرم محسوب میشود
ما گروهی از اعضای خانه سینما اعتقاد به حاکمیت قانون و اجرای آن به طور مساوی در همه صنوف کشور داریم اعم از سینمایی و غیر سینمایی و برخورد قانونی با متخلفین را به رسمیت می‌شناسیم.

و اما در مورد اعلام اعتصاب در سینما 
همه می‌دانند درجهان سندیکایی که  اعلام اعتصاب می‌کنند باید نیمی از حقوق در زمان اعتصاب را به اعضاء پرداخت کند، این در حالی‌ست که ظاهراً در خانه سینما کسانی تهدید به اعتصاب کرده‌اند که سرمایه داران سینمای ایران هستند و از چند ماه بیکاری و عدم پرداخت اجاره و ... بی‌خبرند وقصد پرداخت حقوق متضررین از اعتصاب را هم ندارند، پس لطفا ادای سندیکای چپ اروپایی را در نیاورید.
                
با احترام 
   جمعی از اعضای صنوف خانه سینما