نمایش «مرگ فروشنده» در حالی شب گذشته با حضور هنرمندان مختلف روی صحنه رفت که این اثر نمایشی با یاد زنده یاد اکبر رادی به همسر این هنرمند حمیده بانو عنقا تقدیم شد.

پایگاه خبری تئاتر:  نمایش «مرگ فروشنده» شب گذشته جمعه 28 آذرماه با حضور حمیده بانو عنقا، احمد مسجد جامعی، سهیل محمودی، تورج اصلانی، حمیدرضا افشار و حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی روی صحنه رفت. در این اجرا نادر برهانی مرند کارگردان نمایش نیز حضور داشت.

حمیدرضا آذرنگ بازیگر نقش ویلی لومان در این نمایش بعد از پایان اجرا ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان مختلفی که در سالن حضور داشتند و عذرخواهی از نامناسب بودن صندلی های تالار اصلی و تحمل تماشاگرانی که بیش از 100 دقیقه روی این صندلی ها نمایش را تماشا کرده اند، عنوان کرد: امشب مهمان ویژه ما احمد مسجد جامعی  وزیر ارشاد دوره اصلاحات است که آن زمان با حضور او هنر و هنرمند قد کشید و قدر دید.

وی افزود: حضور چنین افرادی برای فرهنگ و هنر ما غنیمت است. امیدوارم در دولت تدبیر و امید دوباره هنر و هنرمند به جایگاه واقعی خود بازگردد.

وی سپس از نادر برهانی مرند کارگردان نمایش دعوت کرد تا روی سن حضور یابد. برهانی مرند نیز با تشکر از هنرمندان و مدیرانی که در سالن حضور داشتند و با یاد و احترام زنده یاد اکبر رادی این نمایش را به حمید بانو عنقا همسر این هنرمند فقید تقدیم کرد.

حمید بانو عنقا بعد از پایان اجرا درباره نمایش گفت: احساس کردم که کمی طولانی بود و اگر کار دراماتورژی می‌شد به قول رادی تماشاگر روی صندلی تکان نمی خورد. اما بازی‌ها خوب بود و من با دیدن بعضی از قسمت‌ها یاد کارهای رادی مثل نخانمچه و مهتابی» یا «آمیز قلمدون» افتادم اما مجموع و به طور کلی من از نمایش خوشم آمد.

عنقا درباره آخرین کاری که با اکبر رادی دیده بود گفت: رادی معمولا کارهای دیگران را کمتر می‌دید مگر این که دعوت می‌شد و آن هم به سختی و به اصرار من دعوت را می پذیرفت اما آخرین کاری که ما با هم دیدیم «لبخند با شکوه اقای گیل» بود. که در این اجرا  تجلیل کوچکی از رادی شد و در حالی که او بیمار بود سخنرانی خوبی داشت.

نمایش «مرگ فروشنده» هر شب ساعت 19:30 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود که تاکنون هنرمندانی چون شمس لنگرودی، داوود میرباقری، پارسا پیروزفر، محمد چرمشیر، پری صابری، مسعود فروتن، ابوالفضل پورعرب، حسین پاکدل، رامبد جوان، مائده طهماسبی، هوشنگ گلمکانی، بهزاد فراهانی، محمد حاتمی، بهاره کیان افشار، اردلان شجاع کاوه، امید روحانی، ستاره اسکندی، لاله اسکندری، رامتین شهبازی، آناهیتا همتی، علی صالحی، منوچهر اکبرلو، خسرو احمدی، قربان نجفی، افشین یداللهی، علیرضا شجاع نوری، گوهر خیراندیش، کیوان علیمحمدی، امید بنکدار، فرزاد حسنی، نرگس آبیار، امیر محمد قاسمی، امیرحسین رستمی، وحید لک، بهرام عظیمی، پریسا مقتدی، مسعود دلخواه، محمد بحرانی، ساناز بیان، علیرضا مهران، علیرضا غفاری، کوروش سلیمانی، خاطره حاتمی و  مجید جوزانی کارگردان و مدیر اسبق خانه هنرمندان ایران، مرتضی کاظمی مشاور عالی اقتصادی وزیر ارشاد، علی رضا سمیع آذر مدیر پیشین اداره کل هنرهای تجسمی از مدیرانی بودند که به تماشای این اجرا نشستند.