تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای نخستین بار در بخش «ویدیولایبرری» و در ایام برگزاری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» قابل تماشاست.

چارسو پرس: تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای نخستین بار در بخش «ویدیولایبرری» و در ایام برگزاری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» قابل تماشاست.

در بخش ویدیولایبرری این دوره، افراد خاص شامل نمایندگان رسانه‌ها، میهمانان خارجی و تعدادی از مستندسازان می‌توانند به صورت رایگان مستندهای تولید شده در مرکز گسترش را در پردیس ملت و در غرفه «ویدیولایبرری» تماشا کنند.

این امکان برای نخستین بار در جشنواره «سینماحقیقت» فراهم شده است. پس از پایان جشنواره، درباره امکان تماشای آثار در «ویدیولایبرری» برای علاقه‌مندان، دانشجویان، مستندسازان و نمایندگان رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، با دبیری محمد حمیدی مقدم اواخر آذرماه 1401 به صورت آنلاین و فیزیکی برگزار می‌شود.

بخش "ویدیولایبرری" که در جشنواره سینما حقیقت امسال و برای آثار تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تدارک دیده شده است، فضایی را فراهم می‌کند تا مخاطبان بتوانند همه آثار مذکور را در فضای جدای از جشنواره و در کامپیوتر تماشا کنند. این بخش می‌تواند برای پژوهشگران، مستندسازان و کسانی که می‌خواهند آثار قبلی مرکز گسترش را برای امور مطالعاتی، مجدداً تماشا کنند، مفید باشد.