در پی اعتراض دل‌آرا نوشین کارگردان نمایش «مردن با دهان باز» درباره توقف اجرای این نمایش در تماشاخانه «سنگلج»، مدیر این تماشاخانه توضیحاتی را ارائه کرد.

چارسو پرس:  یونس آبسالان در گفت‌وگو ایسنا گفت:خانم نوشین روز 4 آذرماه سالن را تحویل گرفتند و جلسه هماهنگی‌شان روز 9 آذرماه برگزار شد که قرار بود از همین روز اجرایشان را آغاز کنند اما متأسفانه چند روز تأخیر داشتند و در نهایت اجرای نمایش‌شان را از روز 12 آذرماه شروع کردند.

او ادامه داد:در زمان مدیریت قبلی تماشاخانه سنگلج مقرر شده بود گروه خانم مریم معترف که بعد از خانم نوشین اجرا دارد، از روز سوم دی‌ماه اجرای خود را آغاز کند.

مدیر تماشاخانه سنگلج با اشاره به قوانین این تماشاخانه مبنی بر دو اجرایی بودن نمایش ها در روزهای پایانی هفته یادآور شد: نمایش‌های ما روزهای پنج‌شنبه و جمعه در دو نوبت اجرا می‌روند و این قاعده سالن است اما خانم نوشین نمی‌توانست آخر هفته دو اجرا داشته باشد زیرا بازیگران ایشان، هنرمندان پیشکسوت بودند و چنین توانایی نداشتند.

آبسالان اضافه کرد: بنابراین مجموعه این عوامل باعث شد تا اجرای آن‌ها کمتر از تعداد تعیین شده بشود در حالی که اگر آخر هفته‌ها دو اجرایی می‌رفتند یا از همان روز 9 آذر اجرایشان را آغاز می‌کردند، این مشکل پیش نمی‌آمد.

وی همچنین با اشاره به میزان استقبال تماشاگران از نمایش «مردن با دهان باز» افزود: در مجموع 863 تماشاگر به تماشای این نمایش آمدند که از میان آن‌ها 600 نفر میهمان بودند. یعنی این نمایش با استقبال چندانی هم روبرو نشده بود.

آبسالان در عین حال خاطر نشان کرد: البته دوست نداشتم این موضوع مطبوعاتی شود و علاقه‌مند بودم با تفاهم و دوستی به نتیجه برسد. اما در وضعیت دشواری قرار گرفتم. از یک سو گروه خانم نوشین به تعهداتش عمل نکرد و از سوی دیگر گروه بعدی حاضر نبود یک هفته اجرایش را به تأخیر بیاندازد. در حالی که شخصا دوست داشتم خانم نوشین اجرایش را ادامه بدهد، اما به هر حال گروه بعدی هم برنامه‌ریزی و تبلیغات کرده و پوستر و بروشور نمایش‌شان را آماده کرده بودند. به همین دلیل این وضعیت پیش آمد.

مدیر تماشاخانه «سنگلج» اضافه کرد: معمولا سالن ما هر روز میزبان دو نمایش است. چندی پیش نامه‌ای از کانون نمایش‌های دینی به ما رسید تا به خانم برکه فروتن که نمایشی را به مناسبت 28 صفر آماده کرده بود، سالن بدهیم، اما ما حتی این اجرا را متنفی کردیم تا خانم نوشین به صورت تک اجرایی نمایش‌اش را به صحنه ببرد اما در نهایت این وضعیت موجب شد اجرای ایشان بعد از 14 شب به پایان برسد.

 دلارا نوشین کارگردان نمایش«مردن با دهان باز» در گفتگویی با ایسنا اعتراض خود را نسبت به توقف اجرای نمایش‌اش بعد از 14 شب اجرا اعلام کرده و گفته بود در جلسه هماهنگی مقرر شده این نمایش 21 شب به صحنه برود.