هیئت داوران سی و چهارمین دوره‌ جشنواره تئاتر خوزستان، برگزیدگان این دوره از جشنواره را در بخش‌های مختلف معرفی کردند.

چارسو پرس: آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره‌ی جشنواره تئاتر خوزستان در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

هیئت داوران جشنواره که متشکل از محسن سلیمانی‌فارسانی، مریم سادات‌معلایی و فرهاد ارشاد است، نمایش‌های راه یافته به این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف آرای خود را اعلام کردند.

هیئت داوران در بخش طراحی نور، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به صادق خزایی پور برای نمایش «آقا لیلا» از بندر امام خمینی (ره) اهدا کرد.

لوح تقدیر در بخش طراحی لباس به نمایش «کوسه سیاه کوچولو» از اهواز تعلق گرفت و برگزیده هیئت داوران در بخش طراحی لباس شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به هاشم مهری برای طراحی لباس نمایش «ساطور دار» از شوشتر اهدا شد.

هیئت انتخاب با ۲ تقدیر و یک برگزیده در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به ایمان سلیح برای طراحی موسیقی نمایش «هم نفس با گرگ» از اهواز و رایان نجاتیان برای آهنگسازی نمایش «زخم در گرده» از شوش اهدا کرد.

برگزیده دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش موسیقی به فرزاد رمضانی و میلاد بهاروندی برای آهنگسازی نمایش «بدریه» از شهرستان شوشتراهدا شد.

در بخش طراحی صحنه براساس نظر هیئت داوران با سه انتخاب به ترتیب رتبه سوم حسین قنوات امانی برای نمایش «پشت چراغ تو قرمز شدم» از بهبهان و رتبه دوم بهرام آریانفر برای نمایش «زخم در گرده» از شهرستان شوش با اعطای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

همچنین با احراز رتبه اول طراحی صحنه در نمایش «آگینتاژ» از مصطفی حیات شهرستان ماهشهر با اعطای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیر شد.

در بخش بازیگری نوجوان آناهیتا محاسنی، بهار قنوات امانی و باربد شجاعی در نمایش «پشت چراغ تو قرمز شدم» از بهبهان و آرام آقایی بازیگر نمایش «دارم تمام میشم» از رامهرمز و عرفان احمدی و هانیه احمدی برای نمایش «کوسه سیاه کوچولو» از اهواز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شدند.

همچنین در بخش تقدیر بازیگری زن، هیئت داوران از بازیگران فاطمه یزدانی در نمایش «آقا لیلا» از بندر امام خمینی و صفا شهرانی برای بازی در نمایش «بدریه» از شوشتر تقدیر کرد.

و در بخش بازیگری زن نیز رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به خانم مرجان کلانتر برای بازی در نمایش «سمفونی آواز شوم روی بوم سید عباس» از اهواز و فاطمه سلیمانی برای بازی در نمایش «کوسه سیاه کوچولو» از اهواز تعلق گرفت. رتبه دوم این بخش نیز به طور مشترک به مژده خیاط برای نمایش «آگینتاز» از ماهشهر ولاله جعفری برای نمایش «پشت چراغ تو قرمز شدم» از بهبهان اهدا شد. همچنین رتبه اول هیئت داوران در بخش بازیگری زن شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نرگس افراسیابی برای نمایش «ساطور دار» اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد این دوره از جشنواره در بخش تقدیر هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به حسین گلچین زاده برای نمایش «رستگاری قبل از صبح روز یکشنبه» از اهواز اهدا کرد. لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم بازیگری مرد به طور مشترک به علیرضا مساعد نژاد برای نمایش «آقا لیلا» از بندر امام و شاهین عباس پور برای نمایش «ساطور دار» از شوشتر اهدا شد. رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به مجید اقبالی برای نمایش «بدریه» از شوشتر و بهرام آریانفر برای بازی در نمایش «زخم در گرده» از شوش اهدا شد.

براساس نظر هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول بازیگری مرد به پیمان طالبی برای بازی در نمایش «سمفونی آواز شوم روی بوم سید عباس» از اهواز تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی نیز هیئت داوران جشنواره جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده رتبه سوم را به طور مشترک به بهرام آریانفر برای نمایش «زخم در گرده» از شوش و یوسف مداحیان برای نمایش «هم نفس با گرگ» از اهواز اهدا کرد. برگزیده لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نمایشنامه نویسی به رسول حق جو برای نویسندگی نمایش «آگینتاژ» از ماهشهر اهدا شد.

هیئت داوران رتبه اول نمایشنامه نویسی و جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به آقای ابوالقاسم غلامحیدر برای نویسندگی نمایش «ساطور دار» از شوشتر اهدا کرد.

در بخش کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی در رتبه سوم به بهرام آریان فر برای نمایش «زخم در گرده» از شوش و رتبه دوم هیئت داوران به طور مشترک به مهدی حیدری برای نمایش «آقا لیلا» از بندر امام خمینی و حسین کارگر برای نمایش «آگینتاژ» از ماهشهر اهدا شد.

رتبه اول بخش کارگردانی و جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به هاشم مهری برای کارگردانی نمایش «ساطوردار» از شوشتر اهدا شد.

هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان، سه اثر برگزیده خود شامل نمایش «ساطوردار» به کارگردانی هاشم مهری از شوشتر و نمایش «آقا لیلا» به کارگردانی مهدی حیدری از بندر امام خمینی و نمایش «آگینتاژ» به کارگردانی حسین کارگر از بندر ماهشهر را برای معرفی به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی کرد.

در سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان ۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و ۲۵ اثر به مرحله بازبینی راه یافت که پس از بازبینی این آثار ۱۲ اثر به صورت غیر متمرکز در شهرهای اهواز، بهبهان، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، رامهرمز، باغ‌ملک، شوش و شوشتر به رقابت پرداختند.

سی و چهارمین دوره‌ی جشنواره تئاتر خوزستان یادواره هنرمند فقید «سعید بهروزی» به دبیری سید امین سپهریان از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در استان خوزستان برگزار شد.