دبیر شانزدهمین جشنواره مستند (سینما حقیقت) درباره حذف رأی‌گیری مردمی و انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین درباره آثاری که پخش آنلاین ندارند، توضیحاتی را ارائه کرد.

چارسو پرس: محمد حمیدی‌مقدم در پاسخ به اینکه چرا نظرسنجی مردمی در پخش آنلاین از شکل گزینه‌ای به نظر مکتوب تغییر کرده است؟‌ بیان کرد: در سال‌های گذشته مسئولیت رأی‌گیری از مخاطبان برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگر، برعهده صنف بود که امسال این کار را انجام ندادند و ما نیز در این بخش ورود نکردیم. البته صنف تهیه‌کننده‌ها همراه ما بوده‌اند ولی درباره مسئله رأی‌گیری یک نکته دیگر هم وجود داشت.

او در این مورد افزود: چند فیلم در نمایش آنلاین حضور ندارند و برهمین اساس اگر رأی‌گیری انجام می‌شد نظمی که لازم است وجود داشته باشد، به هم می‌ریخت به همین دلیل به طور کلی آن را حذف کردیم تا شبهه هم ایجاد نشود.

حمیدی مقدم درباره دلیل پخش نشدن چند فیلم در بخش آنلاین نیز گفت: حدود چهار فیلم از جمله «غیرمسکونی» و«خونه مامان شکوه» را به دلیل حراست از امنیت شخصیت فیلم‌ها، فعلاً در حوزه آنلاین پخش نکردیم و فقط در پردیس ملت نمایش داده می‌شوند. البته با توجه به امکانات ویژه‌ای که در فضای جشنواره در پردیس ملت فراهم شده، بجز دو سانس نمایش، اگر استقبال بیش از ظرفیت باشد حتما سانس سوم را هم تدارک می‌بینیم.

 مستند «خونه مامان شکوه» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی روایتی از یک کمپ ترک اعتیاد و قصه دختران آن است.

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا