شانزدهمین جشنواره "سینما حقیقت" پذیرای مستندهای متنوعی در ژانرهای مختلف بود؛ از حیات وحش زیبای ایران تا مستندهای چالشی با موضوعات اجتماعی تاریخی.

چارسو پرس: 5روز برگزاری جشنواره فیلم سینما حقیقت فرصت خوبی بود تا جدیدترین مستندهای ساخته شده توسط مستندسازان کشور روی پرده رفته و به نمایش دربیاید.

جشنواره امسال آثار مختلفی در موضوعات متنوع داشت که توانست تنوع ژانر قابل قبولی را برای مخاطبان به همراه داشته باشد.

برای مثال، دو مستند «ردی از یک مرد» و «پاییز 50 سالگی» درباره شهید سلیمانی ساخته شده و به خوبی توانستند ابعاد دیده‌نشده‌ای از زندگی حاج قاسم را به نمایش بگذارند.  

در موضوعات محیط زیستی نیز مستندهای خوبی ساخته شده بود، اگرچه شاید سهم این بخش نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود. با این حال مستند کتایون جهانگیری با عنوان «ماراتن به سوی خط باریک قرمز» اثر خوبی در این بخش به شمار می‌رفت.

در جشنواره حقیقت امسال، مستندهای حیات وحش از تکثر خوبی برخوردار بودند که از جمله آثار خوب امسال می‌توان به مستند «کشیم عاشق» و «دنیای وحشی زاگرس» اشاره کرد که هر دو در بین نامزدهای بهترین فیلم جشنواره حضور دارند.

مستندهایی نیز در جشنواره حضور داشتند که به نوعی تابوشکنی کرده و سراغ موضوعات مهم اجتماعی رفتند. از آن جمله می‌توان به مستند «پیله ابریشم» و «خونه مامان شکوه» اشاره کرد.

بانوان مستندساز نیز حضوری فعال در جشنواره امسال داشتند و با ساخت مستندهایی نظیر «عزیز»، «ماراتن به سوی خط باریک قرمز» و ... آثار خوبی را روانه جشنواره کردند.

مستندهای «عزیز»، «قرار روز شانزدهم»، «آقا نعمت»، «برای پس از مرگم» و «اسپانک» نیز از جمله آثار خوش‌ساخت جشنواره امسال بودند.

///.