مسعود فروتن یکی از کارگردانان ایرانی گفت: در مستند برزخی‌ها جای بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده بودند خالی بود.

چارسو پرس: مسعود فروتن, کارگردان ایرانی با حضور در شانزدهمین جشنواره مستند ایران سینماحقیقت و تماشای مستند برزخی‌ها گفت: من برای دیدن فیلم برزخی‌ها آمدم و خوشحال شدم فیلم را دیدم و با کارگردان این مستند آشنا شدم.

او ادامه داد: دلم می‌خواهد جوانانی که درحال حاضر کار مستند انجام می‌دهند با فردین‌ها همکاری کنند.

به گفته مسعود فروتن؛ ‏‏البته در این فیلم جای بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده بودند خالی بود. آقای افشار هیچ سراغ آن‌ها نرفت و همکارانی هستند که چندین سال است کار نمی‌کنند، اما در تمامی محافل هنری حضور دارند.

مسعود فروتن ادامه داد: جای این افراد در این فیلم کم بود و می‌شود به کارگردانان دیگر پیشنهاد کرد که راجع به این زندگی‌ها فیلم بسازند که بعضی از این عزیزان مغازه باز کردند و از شغل و حرفه اصلی خود که بازیگری بود دور افتادند. پیشنهاد می‌کنم جوانان امروز از این قبیل فیلم‌ها بسازند.

او در خصوص کیفیت کار برزخی‌ها گفت: خیلی خوب بود، اما برخی از لحظات فیلم کپی از مستندهای قبل گرفته شده بود، ولی به هر حال نگاه و کیفیت خیلی خوبی داشت.

مستند برزخی‌ها به کارگردانی عارف افشار در بخش مسابقه ملی سینما حقیقت اکران شد و به بررسی حواشی و اتفاقات اولین فیلم توقیفی سینمای ایران به نام برزخی‌ها می‌پردازد.

در فیلم برزخی ها که به کارگردانی ایرج قادری ساخته و پرداخته شد بازیگران نام آشنای آن زمان همچون محمدعلی فردین، ناصر ملک مطیعی و سعید راد به ایفای نقش پرداختند.

مسعود فروتن لاریجانی نویسنده، مجری و کارگردان سینما، تلویزیون و رادیو متولد دوم اسفند ماه ۱۳۲۴ در آمل است. فروتن جزء اولین نسل دانش آموختگان کارگردانی تلویزیون، از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال ۱۳۵۰است.

او در دو فیلم سینمایی، یک فیلم نمایش خانگی و بیش از ۴۰ کار تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته و به نویسندگی حدود پنج کتاب و رمان در زمینه‌های مختلف پرداخته است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان