وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در بین ده‌ها هزار هنرمندی که کار می‌کنند، ممکن است چند نفری به هر دلیلی خودشان را از این امر مستثنی کنند و برخی هم به هر دلیل دنبال تعاملات خارج از منطق در این حوزه باشند و بخواهند دیگران را هم تحت فشار قرار دهند.

چارسو پرس: محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که نظر وی درباره قانونی که آمریکا برای جلوگیری از صدور ویزا برای مقامات ایرانی و بستگان درجه‌یک آنان و ورود به این کشور گذاشته چیست، اظهار کرد: ما کاملاً موافقیم. همین کار را ادامه دهند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین با بیان اینکه من آخرین وضعیت فعالیت‌های هنری را به‌روز و در لحظه دارم، اظهار کرد: ده‌ها هزار هنرمند فعال در کشور داریم که در حوزه‌های مختلف مانند موسیقی، سینما و تئاتر فعالیت می‌کنند.

اسماعیلی یادآور شد: در بین ده‌ها هزار نفری که کار می‌کنند، ممکن است چند نفری هم به هر دلیلی خودشان را از این امر مستثنی کنند. برخی هم بخواهند علاوه بر اینکه منافع خودشان را از قبل تامین کرده‌اند به هر دلیل دنبال تعاملاتی خارج از منطق در این حوزه باشند و بخواهند دیگران را هم تحت فشار قرار دهند. این کار همیشه بوده است و الان با وجود مسائل اخیر با دوز بالاتری رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حال اجراست و دوستان خوب ما و هنرمندان‌ مشغول کار هستند، اظهار کرد: اساساً تا بوده هنرمندان پیشتاز فعالیت‌های اجتماعی بودند. ما قدرشناس هنرمندانی هستیم که برخلاف فشارهای جریان‌های معاند محکم پای کارهای فرهنگی و هنری هستند و به مردم خود خدمت می‌کنند.