عمارت نوفل‌لوشاتو این شب‌ها میزبان نمایش «پزشک نازنین» به کارگردانی نیما هاشمی است.

چارسو پرس: نمایش «پزشک نازنین» به نویسندگی نیل سایمون، ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی نیما هاشمی روزهای ابتدایی زمستان ۱۴۰۱ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود. این اثر تا نهم دی ماه به اجراهای خود در این سالن تئاتر ادامه خواهد داد.

«پزشک نازنین» از جمله آثار پربازیگر تئاتر در فصل زمستان سال جاری است. اثری که تاکنون بارها در ایران اجرا شده است و باید دید نیما هاشمی چه تغییراتی را در اجرای خود اعمال کرده است.

حسین قاسم پور اقدم، علی سهیلی، نیما هاشمی، متیناز رشنو، طناز گلمکانی، شادمهر حاجت زاده، امیر خلج، سعیده طاهری، پویا طاهری، علیرضا نجفی، کوثر علاءالدین و سارینا احمدی بازیگران جوانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «پزشک نازنین» آمده است: تا حالا شده به درد مردم بخندید به نظرتون اصلا خندیدن به درد مردم کار درستیه؟ قطعاً جوابتون نه هست اما اینجا فرق میکنه اینجا شما اید که میخندید اما در ته دلتان درد میکشید. تمامی داستان توسط نویسنده که در اصل راوی داستان هست روایت می‌شود و در تمامی صحنه ها از طنز تلخی استفاده شده که به سادگی یک زن میخندید به عذاب وجدان یک کارمند ساده به درد کشیدن یک خادم اما خوب خودتون متوجه عمق فاجعه خواهید شد.

طی سالهای گذشته کمدی‌های نیل سایمون با اقبال کارگردانان ایرانی روبرو بوده است، آثار سایمون که اکثرا کمدی‌های انتقادی هستند توسط کارگردانان متفاوتی روی صحنه رفته‌اند. گاها استفاده بیش از حد از آثار ترجمه مورد انتقاد اهالی تئاتر بوده است اما آثار نیل سایمون با وجود تکرار فراوان همچنان مورد توجه کارگردانان جوان و علاقمند به کمدی است.