محمدنادر کاشانی که خالق و تهیه کننده آثاری همچون "شب‌های تابستان"، "زیرآسمان شهر"، "باغچه مینو"، "بدون شرح"، "هژیر ها"، "جنگ هفتادو هفت" و ... بود، امروز (پنحم دی ماه) پس از یک دوره سخت بیماری چشم از جهان فرو بست.

چارسو پرس: علی اصغر پورمحمدی ، از مدیران با سابقه صدا و سیما خبر درگذشت این تهیه کننده سریال های طنز را تایید کرد و گفت: آقای کاشانی از تهیه کنندگان باسابقه و پرکار تلویزیون در دهه های هفتاد و هشتاد بودند.  

پورمحمدی در توضیح پیشینه حرفه‌ای و شخصیتی این تهیه کننده آورده است: محمدنادر کاشانی که در فروردین ۱۳۴۰ در شهر کاشان به دنیا آمده بود، در ۹ سالگی پدر خود را از دست داد و نان آور خانه شد. در سال ۱۳۶۶با ذوق و قریحه ی هنری که داشت به رادیو آمد و فعالیت هنری خود را با برنامه "جنگ جوان" آغاز کرد. سپس در رادیو سردبیر و تهیه کننده ی برنامه ی "علم و زندگی" شد و بعدها توانایی خود را در تولید برنامه های پر مخاطب به نمایش  گذاشت.

این تهیه کننده در ابتدای دهه ی هفتاد به تلویزیون آمد وبا تولید برنامه خالق و جذاب "شبهای تابستان" بدعتی نو در تولید برنامه های جنگ شبانه گذاشت. با شناخت خوبی که از مخاطب و رسانه داشت، تولید برنامه های طنز شبانه را با موفقیت در برنامه"۷۷"آغاز کرد و همین امر باعث شد، تا بعدها از او به عنوان آغاز گر برنامه های طنز شبانه یاد کنند. پس از آن بسیاری از بازیگران و برنامه سازان مشهور تلویزیون با مجموعه های با ارزشی که او تهیه و تولید کرد، موفق و نامی شدند.

کاشانی در سال‌های اخیر همواره دغدغه‌ی مخاطب را داشت و در این راستا برنامه‌های مردمی همچون "صبح آمد"، "صبح و نشاط" و "صبح انقلاب" را ساخت.

او حامی و سکوی پرتاب بسیاری از هنرمندان بود و در آخرین برنامه‌ی تولیدی خود با عنوان " آقای گزارشگر" گزارشگران ورزشی زیادی را به جامعه هنری، ورزشی کشور معرفی کرد.

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا