سینماهای کشور طی هفته نخست دی‌ماه (۱تا ۸) با وجود تعطیلی دو روزه به سبب شهادت حضرت فاطمه(س)؛ با حضور بیش از ۱۳۷ هزار مخاطب و تخصیص ۹۲۵۹ سانس، بیش از ۴٫۵ میلیارد تومان فروش داشتند.

چارسو پرس: هفته نخست دی‌ماه ۱۴۰۱ خورشیدی که همزمان با رُخ‌نمایی تمام قد زمستان در اغلب استان‌های کشور بود و حتی پایتخت‌نشینان نیز شاهد نخستین برف زمستانی و سپیدپوش شدن تهران بزرگ بعد از چند سال بودند؛ سالن‌های کشور با وجود تعطیلی دو روزه به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه(س) فروش بیش از ۴٫۵ میلیارد تومانی تجربه کردند.

هر چند در ابتدا فروش از ۴٫۵ میلیارد تومانی سینماها در هفته نخست دی‌ماه در قیاس با هفته پایانی آذرماه نشان از افت قریب به ۲ میلیارد تومان فروش می‌دهد؛ اما نباید فراموش کرد که تحقق عدد فروش بیش از ۴٫۵ میلیارد تومانی تنها در پنج روز از هفت روز نخست دی‌ماه به سبب تعطیلی دو روزه که ذکرش رفت محقق شده است.

با تجمیع آمار به دست آمده در پسِ پشت فروش ۴٫۵ میلیارد تومانی می‌توان گفت که آن فروش با حضور بیش از ۱۳۷ هزار مخاطب و تخصیص ۹۲۵۹ سانس در سالن‌های سینما از ساعت ۱۰ صبح اول دی‌ماه تا ساعت ۱۰ صبح ۸ دی ماه سال جاری محقق شده است

 

۲ میلیارد تومان سهم «بخارست»

فیلم سینمایی بخارست به کارگردانی سیدمسعود اطیابی توانست در هفته نخست دی‌ماه ۲ میلیارد تومان فروش داشته باشد. این اثر سینمایی قریب به ۵۷ هزار بلیت را در ۳۱۱۵ سالن سینمایی که در اختیار دارد به فروش رسانده است.

حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه بازیگرانی هستند که در فیلم کمدی بخارست به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان بخارست آمده است: اینجا ایران است و ما داستان‌های هیجان‌انگیز داریم.

 

دستان گرم انیمیشن «لوپتو» در گیشه

رتبه دوم جدول فروش هفتگی سینمای ایران در اختیار انیمیشن لوپتو به کارگردانی علی عسکری است، این انیمیشن توانست با در اختیار داشتن ۲۷۷ سالن به فروشی معادل ۸۰۰ میلیون تومان دست پیدا کند.

در خلاصه داستان این انیمیشن موزیکال آمده است: پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آنها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد.

 

رتبه سوم، بار دیگر اطیابی؛ اینبار با «انفرادی»

فیلم سینمایی انفرادی دیگر ساخته سیدمسعود اطیابی همچون هفته گذشته در جایگاه سوم جدول فروش ایستاد. این فیلم با فروش ۵۰۰ میلیون تومانی بالاتر از انیمیشن پسر دلفینی ایستاد.

رضا عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی بازیگران اصلی این فیلم کمدی هستند.

در خلاصه داستان انفرادی آمده است: یک شرکت مالی و اعتباری که رئیسش اسدالله کرامت (برزو ارجمند) نام دارد به گفته مسئولان شرکت ورشکست شده است. کسانی که پول‌های خود را در این مؤسسه گذاشته‌اند در جلوی این موسسه شروع به اعتراض می کنند. این اتفاقات باعث می‌شود که سه نفر از همین بدهکاران به نام‌های امیر (مهدی هاشمی)، بهرام (احمد مهران فر) و جواد (رضا عطاران) که همهٔ شان بی خانمان هستند با هم هم مسیر شوند که آنها را وارد اتفاقاتی می‌کند.

 

جایگاه چهارم باز هم در اختیار انیمیشن

انیمیشن پسر دلفینی به نویسندگی و کارگردانی محمد خیراندیش با فروشی معادل ۲۴۳ میلیون تومان در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی سینماها در روزهای ابتدایی دی ماه ایستاده است.

مخاطبان در مواجهه با انیمیشن پسر دلفینی شاهد روایت این داستان هستند: هواپیمایی در دریا سقوط می‌کند. یک دلفین (سفید) به همراه مادرش (نانا) نوزاد انسانی (پسر دلفینی) را در دریا پیدا می‌کند و از او مراقبت می‌کنند. سر انجام پسر دلفینی بزرگ می‌شود و بعداز اینکه متوجه می‌شود که او یک انسان است به دنبال پیدا کردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود. او توسط ناخدا مروارید نگهداری می‌شود. پسر دلفینی در مسابقه جمع‌آوری مروارید شرکت می‌کند. او توسط دزدان دریایی که برای بی‌بی زار کار می‌کنند، دزدیده می‌شود.

 

رتبه پنجم؛ باز هم در اختیار سینمای کودک و نوجوان

همچون هفته گذشته باز هم در میان پنج فیلم صدرنشین جدول فروش، آثار سینمای کودک و نوجوان موفق بودند و بام بالا به کارگردانی و نویسندگی جمال سیدحاتمی دیگر نماینده این سینما جایگاه پنجم این جدول را در اختیار گرفت.

فیلم سینمایی بام بالا با حضور بازیگرانی همچون حمید لولایی، امیر غفارمنش و حسین سلیمانی تواست در هفت روز گذشته به مبلغی معادل ۱۷۶ میلیون تومان دست پیدا کند.

بام بالا داستان عروسکی است که با کارهای شگفت‌انگیز آرزوی بچه‌ها را برآورده می‌کند.

 

سهم دیگر آثار در گیشه سینماهای کشور

پس از این پنج فیلم که عمده فروش این هفته سینمای کشور را در اختیار داشتند فیلم‌های ابلق به کارگردانی نرگس آبیار، دوزیست اثر برزو نیک‌نژاد، سگ بند به کارگردانی مهران احمدی، علفزار ساخته کاظم دانشی و تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده احمدی رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش را در اختیار دارند.

///.