سومین نشست صدای صحنه‌ با حضور اصغر نوری (نمایش‌نا‌مه‌نویس )، رامین فناییان (منتقد و پژوهش‌گر تئا‌تر) و بهزاد صدیقی(نمایش‌نامه‌نویس، پژوهش‌گر ومنتقد تئا‌تر) توسط خانهٔ تئا‌تر فر‌هنگ‌سرای گلستان برگزار‌می‌شود.

 چارسو پرس: به نقل ازروابط عمومی فرهنگسرای گلستان:در سومین نشست صدای صحنه‌، نمایش‌نامهٔ "والس تصادفی "نوشتهٔ ویکتورهاییم معرفی، نمایش‌نامه‌خوانی و نقد و بررسی می‌شود.

در این نشست صدای صحنه‌ که ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه ۱۴ دی‌ماه جاری برگزار‌می شود، اصغر نوری خود کارگردانی این نمایش‌نامه‌خوانی را برعهده دارد و در آن محمدرضا چرختاب و یلدا صرافی نقش‌خوانی می‌کنند. در این نشست پس ازاجرای نمایش‌نا‌مه‌خوانی، نمایش‌نا‌مهٔ والس تصادفی با حضور اصغر نوری، بهزاد صدیقی و رامین فناییان مورد نقد و بررسی قرار‌می‌گیرد.

براساس این گزارش، مجموعه نمایش‌نامهٔ "والس تصادفی" نوشتهٔ ویکتورهاییم برگردان اصغر نوری در‌ ۱۰۸ صفحهٔ قطع رقعی و به قیمت ۴۰۰۰ تومان با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه به تاز‌گی توسط انتشارات دیبایه در دست‌رس علاقمندان قرار‌گرفته‌است. نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای والس تصادفی با دو شخصیت زن و فرشته نوشته شده است.

ویکتور هاییم از نمایش‌نامه‌نویسان مطرح فرانسوی زبان است که آثارش تا کنون به شانزده زبان دنیا ترجمه شده و در ۲۳ کشورجهان به اجرا درآمده‌است. این نمایش‌نامه‌مویس برای مجموعه آثارش جایزهٔ معتبر ایبسن و جایزه سندیکای نقد دراماتیک را به خود اخنصاص داده‌است.

نمایش‌نامه‌ "والس تصادفی" تاکنون نیز برندهٔ جایزهٔ انجمن نویسندگان تئا‌تر و جایزه‌ ژاک اودیبرتی فرانسه شده و به بیش از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده‌است و معروف‌ترین اثر این نمایش‌نامه‌نویس به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ در سلسله نشست‌های صدای صحنه نمایش‌نا‌مه‌های منتشرشده یک سال اخیر در نخستین یک‌شنبه هرماه مورد نقد وبررسی قرارمی‌گیرد و پیش از این نیز در آن نمایش‌نا‌مه‌های من آن‌جا نیستم نوشتهٔ مهدی میرباقری و عروس نوشتهٔ فریده فرجام مورد نقد و بررسی قرارگرفته‌بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در سومین نشست صدای صحنه‌، می‌توانند در تاریخ یاد‌شده به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب فرهنگ‌سرای گلستان، کوچهٔ بوستان فدک، خانهٔ فرهنگ فدک مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۸۱۳۰۰۲ تماس بگیرند.