لیلی ارشد معتقد است اینکه اثر هنری باعث شود مردم عادی نسبت به مساله اعتیاد و گروه آسیب‌دیده نگاه دیگری داشته باشند، نقطه امیدی‌ست برای کسانی که فکر می‌کنند دیده نمی‌شوند و به ته خط رسیده‌اند.

چارسو پرس: این مددکار اجتماعی و مدیر عامل موسسه زنان خورشید پس از تماشای مستند اجتماعی «هیچ‌کس منتظرت نیست» ساخته محسن اسلام‌زاده که روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در منطقه شوش تهران است، درباره این اثر بیان کرد: همیشه پرداختن به مسایل اجتماعی به ویژه از سوی کسانی که در حوزه هنر مانند سینما، تئاتر، موسیقی و... دستی بر آتش دارند، کمک می‌کند تا مسایل اجتماعی زنان به ویژه زنانی که در معرض آسیب و دچار مشکلاتی هستند، انتشار پیدا کند، دیده شود و مردم نسبت به مسایل حساسیت بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: «هیچ‌کس منتظرت نیست» هم از این نگاه که به گروهی از زنانی پرداخته است که دچار آسیب شده، پل‌های پشت سرشان را خراب و خود را گرفتار مصائب و مشکلاتی کرده، از خانواده دور شده بودند و تجربیات ناخوشایندی داشتند اما امروز خوشبختانه به کمک دوستان و موسسات فعال به سلامت برگشتند، بسیار جای خرسندی دارد.

این مددکار اجتماعی تاکید کرد: ناگفته نماند اینکه اثر هنری باعث شود مردم عادی نسبت به مساله اعتیاد و گروه آسیب‌دیده نگاه دیگری داشته باشند، نقطه امیدی‌ست برای کسانی که فکر می‌کنند دیده نمی‌شوند و به ته خط رسیده‌اند. حقیقت این است که انسان هیچ‌گاه به ته خط نمی‌رسد بلکه می‌تواند برگردد و شرایط را بهتر کند.

ارشد با اشاره به اینکه این مستند سینمایی می‌تواند برای سیاست‌گذاران و مسئولان هم این آموزه را داشته باشد که ما در جامعه نیاز به پیشگیری سطح یک داریم، گفت: یعنی تا روزی که نتوانیم به صورت گسترده و همگانی به ویژه در قرن 21 که پیچیدگی های بسیار دارد، مهارت‌های اجتماعی را به کودکان و نوجوانان به آن‌ها آموزش دهیم تا جعبه ابزاری داشته باشند که هنگام برخورد با مشکلات از آن کمک بگیرند و خود را بشناسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما پیشگیری سطح یک را به کار بگیریم، می‌توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم و امیدوارم که این اتفاق در کشور ما رخ بدهد و شرایط را برای افراد بهتر کند.

مستند اجتماعی «هیچ‌کس منتظرت نیست»، محصول مرکز مستند سوره که پخش آن برعهده دفتر پخش «رویش» موسسه بهمن‌سبز است، از ۱۰ دی‌ماه در پردیس سینما بهمن شهر تهران روی پرده رفته است و اکران آن در پایتخت ادامه دارد.