فیلم «کیسه برنج» ساخته محمد علی طالبی به عنوان یکی از فیلم های بخش مرور آثار هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین انتخاب شد.

چارسو پرس: بخش مرور آثار امسال جشنواره برلین با عنوان «جوان در قلب - بزرگ شدن در سینما» شامل نمایش مجموعه ای از آثار انتخاب شده توسط کارگردانان، بازیگران و فیلمنامه نویسان بین المللی است. 

«تیلدا سوئینتون» بازیگر بریتانیایی نیز در این بخش فیلم «کیسه برنج» ساخته محمد علی طالبی را برگزیده است. داستان این فیلم که محصول سال ۱۹۹۶ میلادی است درباره یک کودک خردسال و همسایه سالخورده اش است که برای خرید یک کیسه برنج در کلان شهر شلوغ تهران با انبوهی از موانع روبرو می شوند.

نیکی کریمی سینماگر ایرانی نیز یکی از چهره هایی است که برای انتخاب فیلم در این بخش انتخاب شده است اما هنوز فیلم منتخب او برای بخش مروز آثار جشنواره برلین اعلام نشده است و فهرست کامل تا ۲۳ ژانویه (دوم بهمن) بروز رسانی می شود. 

«مارتین اسکورسیزی»، «مارن آده»، «پدرو آلمودوار»، «وس اندرسون»، «ژولیت بینوش»، «لاو دیاز»، «آلیس دیوپ»، «آوا دوورنی»، «لوکا گوادانینو»، «ریوسکی هاماگوچی»، «اتان هاوک»، «کارولین هرفورث»، «نادین لابکی»، «سلین سیاما»، ، «ام نایت شیامالان»، «کارلا سیمون»، «عبدالرحمان سیساکو» و «ویم وندرس» از جمله دیگر چهره هایی هستند که برای انتخاب این فیلم در بخش مرور آثار جشنواره برلین ۲۰۲۳ انتخاب شده است. 

امسال در بخش چشم انداز سینمای آلمان فیلم «هفت زمستان در تهران» ساخته «اشتفی نیدرزول» محصول مشترک آلمان و فرانسه به نمابش گذاشته می شود که داستان در شهر تهران می گذرد. همچنین فیلم انیمیشن «تابوی تهران» ساخته علی سوزنده و محصول ایران و اتریش هم در این بخش به روی پرده می رود. 

طبق اعلام پیشین، مستند «دروازه‌ رویاها» نخستین ساخته ساخته نگین احمدی و محصول مشترک ایران، نروژ و فرانسه، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش نسل( Generation ۱۴plus) برلین ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد و انیمیشن «آژیر» به کارگردانی سپیده فارسی هم به عنوان محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک در بخش پانورامای جشنواره خواهد داشت.
 

فهرست کامل فیلم های خاصر در جشنواره برلین ۲۰۲۳ روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) اعلام می شود. 

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود و امسال «کریستین استوارت» ریاست هیات داوران بخش اصلی را بر عهده دارد و «استیون اسپیلبرگ» هم جایزه خرس طلای افتخاری دریافت خواهد کرد.